Mammamor =) Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Tenkte bare jeg skulle dele noen tipst med dere. Jeg har prøvd utallige ganger, men nå går det superdupert =) Hemmeligheten er å mikse eggedosisen i 20 minutter! eggene bør være romtempererte, og ikke smør sidekantene på forma. kaka må også avkjøles HELT i forma før du tar en skarp kniv å skjærer helt forsiktig i kanten og tar kaka ut. Jeg steker den også 5-10 minutter ekstra for å være HELT sikker =) Håper dette var til hjelp =)
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Har aldri hatt problemer med å få til bløtkakebunnen Men bruker mammas oppskrift vettu Hehe... Skal da ikke være nødvendig å piske eggedosisen så lenge, men ja, må ha romtempererte egg. Og nei, ikke smøre kanten (noen som gjør det da???) Og huske å avkjøle den opp-ned på rist slik at den ikke synker sammen
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Opps.. gjør det enkelt å kjøpe ferdig jeg.. Ikke så flink med kakene...
snelladella Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 det er også viktik å skjære inn melet. altså sikte inn litt og litt og røre det i forsiktig med en slikkepott:)
Mammamor =) Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2007 Mitt problem har nok vært at jeg har miksa for lite. denne gangen miksa jeg i 20 minutter, leste det ett eler annet sted, og vips fikk jeg det til =)
emporium Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 et annet triks er å ha litt potetmel i kaka da holder den seg høy og fin bruker oppskriften på potetmel-pakka (på lokket) blir alltid vellykket kan deles i 3 uten problemer må ellers nevne at dette er det eneste jeg får til på bake-fronten, hehe selv gele er kilde til fiasko
Mammamor =) Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2007 i min oppskrift er det faktisk mere potetmel enn hvetemel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå