Adalis Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Har vært på finn, zett, tinde, canis, norgeshundeportal, rubrikk, gratisannonser, dyrenett.... Noen flere jeg kan titte på??
Gjest irismor Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Har du vært i kontakt med FOD? Foreningen for omplassering av dyr. Hvis du vet hvilken rase du ønsker så ta også kontakt med rasehundklubben, og hør om de vet om noen som trenger et nytt hjem.
Bertie_84 Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 mulig det er en side fra der du bor? I Stavanger har du foreksempel fritidsgården. I Drøbak har du Drøbak hundehotell..
Adalis Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2007 Vi vil ha valp. Bor veeeldig avsides til, så vil finne de på nettet, så jeg kan se bilder osv.
Andungen2 Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Hvis du er ute etter en spesiell rase har mange av raseklubbene engen omplasseringsformidling.
Adalis Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2007 Nei, ingen spesiell rase, bare en middels stor (evt. liten) hund som er lettlært og glad. Og aller helst valp da. Kan gjerne betale opp til 2-3000 for den. Takker for tipsene, de skal sjekkes ut! )
Andungen2 Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Da er det et bra tips å gå inn på raseklubbene til de hundende som passer dine krterier å se! Vet at "min" rase har en bra omplasseringsformidling
Adalis Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. juni 2007 Finnes det noen nettside hvor jeg ser linker til alle raseklubbene?? Tviler på at renrasete valper selges så billig eller omplasseres da... Så vi har derfor sett etter blandingshunder.
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Rein rasa valåer er veldig vankselig og få tak i til den prisen... De er stort sett veldig mye dyrere....
Adalis Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. juni 2007 Hvis du leser innlegget, så har jeg lett gjennom finn.. Har lista opp alt jeg har lett gjennom der, flere aktuelle, men ville bare se flere. Var ikke ute etter renraset heller, det har vi ikke råd til. Skrev det lenger opp at vi var ute etter valp til ca 2-3000, så vi satser på blanding. Flere som vet om kjøp og salg sider?
Nit@™ Skrevet 5. juni 2007 #15 Skrevet 5. juni 2007 Om du går inn på nkk.no (Norsk Kennel Klub) finnes det oversikt over alle raseklubber der. De fleste klubber har nok valpe/hundeformidler.
Nickey Mouse Skrevet 5. juni 2007 #16 Skrevet 5. juni 2007 Hvorfor ikke vente litt, så har man tid til å spare og kanskje kjøpe akkurat den hunden man har lyst på - ikke bare den hunden man har råd til? Å ha hund kan være en dyr affære, selv med forsikring. Jeg er kanskje litt sær sånn jeg da. Håper ikke du tar det ille opp. Men har sett alt for mange impulskjøp av hund. Kjøper man renraset, har man gjerne mer støtte fra oppdretter - noe som kan lette hundeholdet betraktlig. Sier ikke at det er en impulshandel fra din side asså. Men mer generelle tanker.
Adalis Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 5. juni 2007 Jeg bryr meg ikke om rase, og så lenge jeg ikke er noe interessert i utstilling ser jeg ikke poenget med å kaste bort så mange penger på en hund med stamtavle jeg aldri vil få bruk for. Derfor gjerne blanding, og derfor så billig! ) Har vokst opp med hund og hatt hunder før, så føler ikke jeg trenger noe hjelp i forhold til det fra eventuell oppdretter. Ellers takk for tipset! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå