Brillemamma Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Gutten min på snart 9mnd sier verken mamma eller pappa... Babler mye, men vil jo så gjerne høre han si mamma/pappa da...
meg & to små vampyrer Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Vår er snart 9 mnd og sa dte vel for 14 dager siden:) Og har brukt det siden. Virker som det er bevisst nå
Brillemamma Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2007 Ååå, så gøy!! Jeg og vil høre det!!
4nydelige Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Frøkna på 11 mnd sa pappa og pupp når hun var 10 mnd, så kom hei og hadet. Mamma lar fortsatt vente på seg.
smakk Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Vesla mi nærmer seg 13 mnd, har vel 5-6 ord hun bruker bevisst, men mamma og pappa har vi ikke hørt noe til. Men nå har vi ikke "øvd" på disse og ikke kaller vi hverandre det heller, så det er kanskje ikke så rart...
Anne-B. Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Snuppa var 5 mnd. Tro det eller ei. Jeg trodde først det bare var tilfeldig, men hun brukte det helt bevisst for å få oppmerksomhet feks når hun var sulten og ville ha mat, eller når hun var sint.
silhah og emilie Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 emilie sier mamma en sjelden gang når hun gråter, virker ganske bevisst, og det er et klart MAMMA:) hun er 6 mnd
Honningmelon Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Eldstemann sa pappa først. Husker ikke helt når, men han var over året. Mamma kom en stund etterpå, etter pappa, æsj, hei osv, hehehe. Minsta er bare 6,5 mnd, og sier ikke så mye:)
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Hun var 6 mnd da hun sa mamma og 7 mnd da hun sa pappa
Gjest_1001 Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Hehe, han sa mamma når han var 5 mnd gammen. Men det var bare babling. Første han kunne sette i sammenheng var Hadet, han sier hadet samtidig som han vinker (11 mnd), han sier mamma og peker på meg nå når han er 13 mnd, trodde det var bevisst for 2 mnd siden, men følte at det var feil i og med at han peker på meg nå, og da vet jeg jo at han mener meg. Han kan ikke si pappa ennå, men peker på pappa når vi spør. Og han kan peke på nese og munn. Peker også og sier "der" eller "den" Det kommer sakte men sikkert. Man skal jo ikke forvente noe når de er 9 mnd. Det første bevisste ordet kommer som regel rundt 12 mnd. Det kommer, det kommer. Jeg synes det faktisk er morsomst når han lager lyder. Hehe, pappaen har tydeligvis lekt med biler med gutten, for når jeg dro frem en lastebil til han i dag så lagde han billyder
Julie Angelica:) Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Julie Angelica sa mamma første gang 10 mai. Hun ble 11 mnd i går:) Hun sier også ja og hadet. Prøver seg på å si pappa, men er litt utydelig enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå