Gå til innhold

Levere til dagmamma når baret er sykt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dagmamma og et av de barna jeg passer blir levert til meg selv om jeg sier mine barn er syke eller jeg.

Og i dag har barnet feber og sutrer og gråter.

Hadde dere gjort sånn?

Foreldre har da krav på fri fra jobben når barna er syke. Og hva med når barnepasser er syk? Merkelig syntes nå jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke levert til dagmamma hvis barnet mitt hadde feber. Litt forkjølelse og hoste gjør ingenting, men ikke feber eller dårlig allmenntilstand. Be dem komme og hente hem/henne. - du er dagmamma, ikke sykepleier.

Hva gjelder din og dine barns sykdom er det riktig at man har krav på fri hvis barnepasser er syk. Men det går likevel på 10-dagers kvoten, og den kan fort bli oppbrukt når man skal dele den med dagmamma. Jeg ville ikke sendt barnet mitt til dagmamma hvis dagmamma var syk. Hun kan ikke se ordentlig etter barnet mitt hvis hun selv er syk. Hva gjelder barnet til dagmamma spørs det hvor sykt barnet er, hvor mye pleie og ettersyn de trenger, og i hvilken grad det er smittefarlig. Men jeg ville selvsagt uansett ha gjort en avtale med dagmamma om dette først.

Skrevet

Jeg ville tatt en telefon og hørt om det er noe helt spesielt siden de gjør det. Selv ville jeg foretrukket å være hjemme hvis jeg var syk.

Skrevet

PS: Det er jo ikke sikkert feberen var merkbar da de leverte henne.

Skrevet

Vi hadde streptokokker i halsen hele familien.

Skrevet

Barnet våknet hos meg etter ca en halv time og var da varm. Bare gråter og hoster.

Foreldrene vil ikke hente, men det får nå gå bra for i dag.

Skrevet

Det var litt rart.

Jeg kan jo skjønne det hvis det er noe helt spesielt i dag. Vi hadde et sånn tilfelle en gang, gutten ble syk da jeg skulle i retten for 2. dag på rad som legdommer (alternativ: saken utsatt eller strafferettslig forfølgelse på meg) mens mannen ble utkalt på et hastemøte av typen "dette er så viktig at hvis du ikke kommer, så får du revurdere din framtid her hos oss"

Selv om slike ting skjer ytterst sjelden, kan det skje. Men det kan løses praktisk hvis kommunikasjonen mellom hjem og dagmamma er god.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å levere fra meg et sykt barn. Både med tanke på barnet og dagmammaen + resten av ungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...