Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann på tre år sier hele tiden at han har vondt i magen.

I forrige uke reiste pappa og opp i mot og etter at han reist så har han hatt vondt i magen flere ganger om dagen. Noen ganger så tror jeg at det er sult, men selv etter måltid har vondt i magen.

Leter han etter sympati? Kan dette ha noe med at faren hans har reist og at han ikke tørr å manifestere disse følelsene? Eller er dette bare tull fra hans side..

Magevondet varer ikke mer enn maks et minutt før det er glemt og han holder seg til magen i veldig kort tid.

Er veldig usikker på hvor mye jeg skal lese inn i dette, hvor stort nummer jeg skal gjøre ut av dette og hvordan jeg skal takle dette?

Setter pris på om noen kan gi meg noen gode råd eller erfraringer rundt dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke at han ikke tør, men at man ofte får vondt i magen når man savner noen? Har pappa ringt, har dere satt opp webcamera så de kan prate? Høytaler på telefonen er et must! Har pappan gjort noe tiltak for at han ikke skal savnes så mye? Videofilm, bilder hengt opp, etc? T-skjorte som lukter pappa i senga?

Skrevet

Pappa og han har snakket mye om det at han skal reise, men jeg tror kanskje at det ikke sank helt inn før han reiste.

Pappa har ringt, men nå er noen dager siden sist og da er selvf høytaleren på, lillemann snakker også i telefonen med pappa. Det eneste han sier når han snakker med pappa er " pappa kom!"

Pappa har fortsatt noen av klærne sine her og jeg bør vel streng tatt henge opp flere bilder.

Det er så vanskelig å bestemme hva han føler og mener fordi han snakker ikke så godt og jeg har ikke tilatt aggrasjon i form av at han skal slo noen og skrike til andre. Jeg skjønner jo at han lider, men jeg kan ikke tilate alt fordet. ( mener jeg da)

Er egentlig litt rådløs i hva jeg skal gjøre for å lindre savnet, jeg kan jo ikke være pappa for han, vil heller ikke erstatte han. Bruker litt tid hver dag på leke med han, snakker mye med han, men er det nok?

Kanskje jeg burde søke profesjonell hjelp for å få noen pekepinner om hva jeg bør og ikke bør gjøre...

Skrevet

Fysisk kan han vel ta det ut på en utvalgt bamse?

Pappa kom, ja. Pappa kan vel leke at han kommer hjem, på telefonen, late som om nå sitter vi sammen, leker vi, og så leser jeg bok til deg... Planlegge ting de skal gjøre når dere kommer etter? Snakke om å fly til pappa som er i XXX... Å, fly kan jo være spennende...

Rollespill med bamser el. andre leker funka fint for venninnen min sin treåring, forresten. Dukken savner bamsen og må vente til de kan reise etter? Er dukken lei seg og får vondt i magen, kanskje?

Kanskje baby også gråter fordi han savner pappa? Fantasien og energien setter vel grensene...

Knallhardt er det ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...