Gå til innhold

Hva kommer egentlig bekkenløsning av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det noen som får det, og andre ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har bekkenløsning, men ikke alle får vondt..! Bekkenet åpner seg litt opp mens man går gravid, for å gjøre plass til babyen som skal ut... Så strammer det seg tilbake igjen etter fødselen...

Skrevet

Kan det være bra å ha brede hofter da eller spiller det ingen rolle?

Skrevet

I gamle dager var det jo ansett som veldig bra å ha brede hofter, da egnet man seg til å føde barn, men jeg tror nok ikke det har så veldig mye å si... Men - jeg har hørt om mange som er veldig smale som i tillegg er smale i bekkenet, men da har man det gjerne i familien, altså man kan høre med sin mor f.eks., og så får man ultralyd av bekkenet for å se om det går an å føde... Mamma kan ikke føde naturlig pga smalt bekken, men det gjelder heldigvis ikke meg :-)

Så - jeg vet ikke om brede hofter betyr stort bekken :-)

Skrevet

Mamma hadde bekkenløsning stakkars, hun er veldig liten og tynn- Jeg hadde ikke antydning til det sist, men jeg har ganske brede hofter. Vet ikke om det har noen sammenheng

Skrevet

Bekkenløsning er jo hormonelt også da..! Jeg hadde ikke antydning da jeg var gravid meg storebror, kunne hoppe, sprette og løpe helt frem til fødselen, mens denne gangen, med lillesnuppa, ble jeg steinhardt rammet fra 4-5.mnd ca... Så det trenger ikke ha noen betydning egentlig... krysser fingrene for at du slipper, det er helt pyton!!

Skrevet

Uff ja...Ikke lyst å gjennomgå det nei :( Får prøve å holde meg litt i form og trene osv, kanksje det kan hjelpe litt

Skrevet

Samme som mammmamia** her. Ikke antydning til bl da jeg var gravid sist, men fikk det i uke 13 denne gangen:o( Mamma har ikke hatt bl i det hele tatt.

Skrevet

Stakkars dere...Er ikke det helt sinnsykt vondt? Er det ingenitng man kan gjøre for å lindre smerten?

Gjest irismor
Skrevet

Jeg har hofter som ei låvedør. Men bekkenløsning hadde jeg fra uke 10 i svangerskapet. Så enten så skjønte ikke jeg at jeg ikke skulle ha bekkenløsning fordi jeg har brede hofter!! Eller så har det ingen betydning =)

Skrevet

Joda, det er helt vanvittig vondt, jeg hadde fysioterapi hver uke de siste 2 mnd, og det lindret, men ikke nok... Dessverre er det som sagt hormonelt, så lite å gjøre med det, dessverre... Tar ikke sjansen på et nytt svangerskap med det første nei!!

FOrhåndsregler er - ikke hopp, samle beina når du går inn og ut av bil, sov med pute mellom knærne, prøv å ikke løfte så tungt osv..

Skrevet

Siden bekkenløsning så og si bare forekommer i nordiske land, england, nederland og noen deler av USA vil jeg tro at det har noe med klima og gjøre kanskje? paktistanske kvinner f.eks får det om de bor i norge, mens ingen i paktistan har hørt om det. Så jeg tipper en kombinasjon av klima og kosthold kanskje? Vet ikke hvorfor bare noen i norge får det, mens andre ikke får det da.

Skrevet

Jo, det er veldig vondt:o( Helt annerledes enn jeg trodde bl var faktisk...

Føler meg helt handicappet som ikke klarer å gå skikkelig, alt er vondt og det verker i bena og hoftene hele tiden. Ikke lett når jeg har en aktiv 2,5 åring å ta meg av i tillegg;o/

I følge legen min er dette hormonelt og ingen vits i å behandle med fysio...aner ikke jeg, men hører jo at mange har fått hjelp gjennom fysio...har bekkenbelte også, men det funker bare sånn passe....

Sover på siden med en pute mellom bena og går så lite som mulig...passer på hvordan jeg plasserer bena når jeg står og skal ut av bil ol. Jeg er nok ikke flink nok å passe på hva jeg gjør alltid heller...vaker hus og støvsuger gjør jeg + bærer på Tobias når det trengs...men jeg får svi for det i ettertid. Det er bare det at med en gang jeg har en litt bedre periode, så skal jeg liksom rekke over å gjøre alt jeg ikke har fått gjort...ikke lurt;o/

Skrevet

Mener jeg har lest et eller annet om det, jeg også....men da at alle får det, men at det bare i disse landene har vært forsket nok på det til at de har fått et begrep på det...at det finnes overalt altså, men at man ikke har et ord for det andre steder...

Skrevet

Med min første fikk jeg bekkenløsning helt på slutten, og det gikk greit. Men, med andre, kjente jeg det allerede i uke 8. Og halvveis i svangerskapet var det VONDT! Etter hvert fikk jeg litt problemer med å gå, så vraltet som ei gås:)

Men, det er heldigvis borte nå. Kan kjenne det litt hvis jeg har gått mye.

Skrevet

HA.....

Jeg hadde bekkenløsning da jeg bodde i Australia også jeg:) Og der er klimaet varmt og godt!

ALLE damer får bekkenløsning når de er gravide, men ikke alle får vondt. Jeg hadde ikke bekkenløsninge med nr 1, hadde vanvittig bekkenløsning med nr 2 og nå med nr 3 har jeg mild bekkenløsning (foreløpig!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...