Gå til innhold

For lite fast føde (snart 8mnd) ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lurer på om jenta mi får for lite fast føde?? Her er dagsmenyen:

ca 07: pupp

ca 11: 1/2 middagsglass + 1/2 beger fruktmos + vann + litt pupp

ca 15: pupp

ca 18: grøt (full porsjon) + vann

ca 19: nattapupp

sover fra kl19- mellom 6-7.

Synes det virker lite selv, men jenta mi virker relativt fornøyd....?! Andre med barn på samme alder som spiser like lite fast føde?? Lurer på å gi henne litt brød til frokost i tillegg, men merker jeg kvier meg for å gi mer mat så lenge hun egentlig ikke gir tegn til at hun vil selv.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lillegutt spiser tre grøtmåltider ( evt to grøt og et middagsglass), også får han 4 flasker melk a 240 ml.. som mellommåltid får han en banan..også har vi så smått begynt med brødskive :o)

Han sover også fra 19 til ca 06..

så lenge hun virker fornøyd og legger på seg normalt så er det vel passe :o)

Må legge til at junior veier 11.3 kg og er 80 cm lang.. stor gutt som trenger mye mat..

Skrevet

tulla mi spiser det samme som din. er 8 mnd om noen dager. får bare pupp frem til rundt 14-15 og da får hun et halvgt glass middag og et halvt beger frukt med vann etter pupp og rundt 18 får hun pupp full porsjon grøt og vann. har så smått begynt med smaksprøver på brødskiver og annet til frokost og lunsj. dvs hun smaker litt av maten min om det er noe hun kan spise..

så syntes ikke jenta di får for lite mat så lenge hun er blid og fornøud og legger på seg skal du ikke bekymre deg.

er var tulla 69,5 vm og 9050 gr på 8 mnd kontrollen da var hun 7,5 mnd

Skrevet

Så lenge hun er fornøyd, så er det vel greit?

Mine gutter er ikke store, men spiser mye. 8 mnd 11/6 og 7.8 og 7.3 kg for to og en halv uke siden.

Deler grøt av 3-4 dl vann til frokost, har begynt med litt brød til lunsj, et middagsglass hver + fruktmos til middag, og deler grøt av 3-4 dl vann på kvelden igjen. Får i tillegg pupp en gang i løpet av natta og på morgenen, og på dagen når de vil (0-3 ganger). Vann og kanskje en fruktbit i feeder. Matvrak!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...