Yrha Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 En tråd lenger ned her fikk meg til å tenke litt på dåp: Er det noen av dere eller noen dere kjenner som har døpt babyen i utlandet? Jeg er engelsk, og vi tenkte at siden vi skal til England og besøke familie i løpet av høsten uansett, så tenkte vi at babyen kanskje kunne døpes der? Men er dette mulig?? Blir babyen medlem av Norske Statskirken da? Har så lite peiling på sånt jeg
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 De kan jo døype i sjømannskyrkja - då blir babyen automatisk medlem av DNK. Men vanleg anglikansk dåp er godkjent som barnedåp i Noreg, så det er ikkje noko problem å bli "innmeldt" i ettertid. Eg ville tatt kontakt med menighetskontoret der de bur for å høyre korleis det fungerer, men i praksis er katolsk, anglikansk og lutheransk dåp same ritualet og blir godkjent i alle kyrkjene.
Yrha Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2007 Tusen takk, da skulle det ikke bli noe problem Neste sak er å få med svigerforeldre på tanken!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå