Gå til innhold

Noen som vet noe om dette bilsetet ? Britax

Anbefalte innlegg

Skrevet

Britax Fixway fra 0-18 kg ?

Det passer til samme base som Rømer Baby Safe Plus, og festes med iso fix i bilen.

Synes det er praktisk at to seter kan ha samme base - og vurderer dette neste gang. Men det er ikke med i den siste bilstol testen.

Noen som vet om dette setet har blitt testet ?

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Vi har Britax 9 - 36 kg. Så selve britaxsetet er vi fornøyd med. Hun sitter godt i det og det kan reguleres ettersom hun vokser. Men det setet du lurer på vet jeg desverre ikke noe om.

Skrevet

Ok, takk.

Kikket på Maxi Cosi på butikken i går - og den iso fix basen kan bare brukes til baby setet. Teit, siden den er like dyr som setet.

Vil helst ha en man kan bruke flere seter på.

Flott at du er fornøyd med Britax da :-)

En fordel synes jeg er at de kan legges litt mer bakover når de står "bak fram" i forhold til f eks HTS. Vi sleit litt med at hodet til jr falt frem når han sovnet i izi kid setet hans.

Skrevet

Britax er en veldig anerkjent leverandør av bilseter, og jeg ville ikke hatt noen skrupler med å kjøpe dette setet..! Britaxsetene gjør det jevnt over solid i alle tester, men i Norge er det dessverre alt for dårlig med tester på bakovervendte bilseter, men i Sverige og Danmark gjør disse det veldig bra..! Det er bakovervendt, ikke sant..? Mener å huske det hvertfall, og da ville jeg hvertfall ikke hatt problemer med å kjøpe det :-)

Skrevet

Ja dette er bakovervendt.

Har ikke funnet andre bakovervendte iso fix seter i den vekt klassen.

Da blir det nok Rømer babysete og Britax nr 2 sete til babyen i magen.

Skrevet

Hva med Akta Graco DUologic da? Da har du jo både babysete og barnesete i ett, kjempegenialt! Har det selv og er storfornøyd..! Mye billigere enn å kjøpe to seter, og det er utviklet sammen med svensk Trygg Trafikk, så er et kjempetrygt og godt sete som er enkelt å bruke, supert å bære eller trille med seg, og som tar liten plass i bilen. Kan også brukes både med og uten isofix :-)

Men uansett er nok Britax også et veldig bra alternativ :-)

Skrevet

Vil ikke ha det, for da må jeg ta hele det sinnsykt svære setet over i andres biler når vi er med der.

Det lille babysetet er så kjekt å ta med rundt, og det er ikke noe stress å sende babyen med besteforeldre etc, siden setet er så lett å feste. Babysetet kan jo brukes både med og uten base.

Skrevet

Vi har dette setet til gutten vår, og vi er veldig fornøyd med det.

Hanhar god støtte til nakken og kan hvile hodet når han sover. Han har god plass til føttene ennå, han har akkurat fyllt to år. Vi har hatt det i ett år nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...