Gå til innhold

slekts forskning

englegutt/2prinsesser+spiren

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har drevet med det? eventuelt hvordan begynte dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snoket litt kun for min egen del. Startet med å spørre ut gamlingene i slekta. Brukte nettet litt også da, men mest info via slektninger. Kjempe morro.

Skrevet

ja det virker veldig morsomt, og for ca 3 år siden "fikk" jeg en ny tante. så det hadde vært spennende å finne ut om det er flere vi ikke vet om!?! (det går nemlig litt rykter om det)

Skrevet

Nja, ikke sånn veldig, men litt..

Pratet med de litt eldre, sjekket bøker på biblioteket ol. også drev min mor med det, men det er jo ikke gravd like langt tilbake på farssiden.

På min mormors side er vi tilbake rundt 1500-tallet. (I min mormors slekt har vi en slektsforsker da som har hjulpet oss på vei).

Nå lurer jeg på å snoke litt på sambo sin side..

Kan jo være artig for ungene å vite "hvor de kommer fra".

Skrevet

Trykka litt fort ja..

Sambo vet desverre så vidt hva besteforeldrene sine het og ikke så mye mer enn det.

Svigerfar husker ikke hva vi heter en gang, så det er nytteløst å spørre han..

Men tenkte å grave litt hos svigermor og hos svigerfars ene søster som jeg tror interesserer seg litt for slik.

Skrevet

Jeg har skaffet meg bygdebøker fra der jeg kommer fra og så tenkte jeg at jeg skulle dele ut skjema til bestefaren og oldemoren min slik at de kunne fylle inn det de vet. Mannen min har holdt på en del med sin slekt så han har dataprogrammet legacy, så jeg tenkte å føre min slekt også inn der.

Skrevet

takk for svar jenter :) da begyner jeg med å spørre de eldre i familien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...