Lektor Doppler med tillegg Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Men de blekner med åra. Etterhvert blir det bare tynne sølvstriper igjen.
rødblåoggrønn Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2007 Så det er bortkastet penger å kjøpe dyre kremer? De lærde strides, -gjør de ikke det?? Tror jeg skal helgardere meg jeg!! *småhysterisk*
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Hahahaha.....smør i vei du Laila. Er det meninga du skal "sprekke" så gjør du det uansett =0). Men som sagt de blekner med åra.....thjihiii
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 urggghhhh.. samme hva det er som forårsaker det.. stygt som faen og skikkelig turn off:-)
Fraggelhysa! Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Jeg mener det hjelper å smøre. Jeg smurte hver dag med clarins "anti strech mark oil", etter jeg fikk mage smurte jeg 2 ganger om dagen. Jeg fikk ingen strekkmerker på magen, lårene eller puppene, men tror du ikke jeg fikk noen på rumpa der jeg hadde glemt å smøre. Fikk ikke flere etter at jeg begynte å smøre der og, men det var litt irriterende ja.. Det skader jo ikke å smøre? Huden min trakk seg kjempefort sammen etter fødsel også, etter 3 uker var det ikke synlig at jeg noen gang hadde født.
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Jeg smurte meg ikke i det hele tatt og har ikke et eneste strekkmerke. Vet om flere som smurte og smurte og magen ser nå ut som et veikart.
Anne-B. Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har ikke fått nye under denne graviditeten, men det har kanskje noe med at huden på magen var ferdigstrukket
KaMa Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Strekkmerker er hormonelt og det er underhuden som sprekker. Å smøre seg har ingen annen effekt enn at det kan kjennes behaglig.
rødblåoggrønn Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. juni 2007 Hvilke hormoner er det som lager disse strekkmerkene da?
Huldr@ Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 Steroider fra binyrene, østrogen, og relaxin på hudens elastiske fibre.
♥Prinzessin♥ Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Det er underhuden som sprekker, ja. Sånns ett har vel ikke kremer så mye å si. Men det synes jo i det øverste hudlaget, ikke sant? Så det gjør jo ikke noe om du smører huden for å gjøre den elastisk. Jeg smurte meg da jeg var gravid og har ikke et eneste strekkmerke. Det har ikke søstra mi heller, mens mamma har massevis. For ordens skyld: Både jeg og søs smurte oss, mamma gjorde det ikke.
rødblåoggrønn Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. juni 2007 Hva er oddsen for at jeg får strekkmerker nå da tro? Fikk ingen da jeg var gravid med nr 1, nå er jeg gravid med nr 2.. Som du skjønner, så er jeg litt forfengelig på akkurat det området og JEG VIL IKKE HA STREKKMERKER!! Saken er den at den kremen jeg brukte med nr 1 er gått ut av produksjon.. KRISE! Fordi jeg tror det var den kremen som gjorde susen den gang og at ingen annen krem kan overgå den... Jaja...sukk.............................
♥Prinzessin♥ Skrevet 5. juni 2007 #15 Skrevet 5. juni 2007 Søstra mi har fått sin andre og fikk ingen strekkmerker denne gangen heller. Det er håp for deg også! ;-) Jeg hadde en spray fra Avent som jeg sprayet på og smurte over magen. Tror søsteren min brukte en fra Weleda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå