Gå til innhold

En god solkrem til en atopiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er atopiker,og vet ikke hvilken solkrem jeg bør bruke...

bør jo helst være en helt uten parfyme,siden det gjør eksemen verre..

noen som vet?

eller har info om solkrem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytte

Skrevet

Snuppa mi er også atopiker og jeg bruker Babyline Sollotion til henne.

Denne tørker henne ikke noe mer ut, og den har god beskyttelse.

Skrevet

Apoteket er vel riktig adresse for dere?

Bør vel ha sink eller titanoksyd i.

Skrevet

ok=)

takk da,skal jeg se litt på den å se om det kan være noe for lillegutt=)

Bør også være en solkrem som tåler vann og sand..siden han er i bhg og mye ute å leker..

Skrevet

jo,skal innom apoteke..men synes de er like alle andre butikker..prøver bare å prakke på deg det som er "best" men som kanskje ikke er best for akkurat lillegutt..men skal se om ikke jeg finner denne til babyline..apoteke her har ikke hatt babyline produkter før..skulle kjøpe olje en gang,og de førte ikke babyline,men skulle kanskje begynne...

hva er titanoksyd?

Skrevet

Vi er ikke tilhengere av Babyline. den tørrer ut mine barns hud, ansiktet deres blir helt ødelagt og en får ikke vakset kremen av uten en masse olje engang.

Vi unngår også de vannfaste / med fysisk filter da disse har samme effekt på deres hud.

Vi bruker derfor Vichy faktor 20, har prøvd nesten alt som er på apoteket men ender alltid opp med denne. Og nå føler jeg at vi har prøvd nok.

Med atopisk hud må en bare prøve ut å teste og teste helt tildu finner det som er riktig for dere. Litt skummelt å anbefale ting ettersom vi reagerer så foskjellig - men det er veldig informativ å høre om andres erfaringer synes jeg.

Skrevet

ja,det er akkurat det,alle reagerer forskjellig,og jeg vet at lilleguttreagerer med ekstrem kløe og masse oppblussing av eksemen om han blir smurt med noe som inneholder parfyme (han tåler feks. ikke pampers bleiene,for de er så parfymerte,blir skikkelig sår i rumpa)

tenkte kanskje det var en god krem som var tilpasset atopikere..men høres dårlig ut..bruker vanlige a-derma til atopisk hud på han fra før,så tenkte kanskje det var noe solkrem for atopikere..skal ha meg en runde på apotek,og helsekost senere idag.

Skrevet

Ulempen med Babyline er at den blir veldig tett, så han kan reagere på den..! Men den er helt fri for skadelige stoffer, så jeg ville prøvd den uansett..! Jeg ville sett på Dr. Hauschka sin, den skal være veldig god for atopisk hud! Men pass på at du får en med fysisk filter, så er det ikke så utrolig mye drittkjemikalier oppi..!

Skrevet

Dr Hauscha var et nytt navn for meg.. men å har jeg surfet litt og ser gode tilbakemeldinger på denne kremen. Finnnes denne på apoteket eller helsekost ?

Tusen takk for tips mammmamia** :-)

Kanskje det blir en ny prøving denne sommeren.

Skrevet

Den finnes på helsekost ja :-) Har kjøpt den til lillegutt på 3,5 år, han er ikke atopiker eller noe, men ble skikkelig nuppete av Babyline sin krem. Lillesnuppa på 11 mnd har hatt litt atopiske tendenser, men reagerer ikke på Babyline - rart altså..! :-)

Skrevet

takk for tipsene =)

Skal se hva jeg finner =)

men hva mente du med et fysisk filter..? *grønn på slikt jeg* =)

Skrevet

Fysisk filter betyr at solkremen ikke trenger inn i huden, men legger seg som et beskyttende lag utenpå huden... Mye bedre, men gjør at beskyttelsen ikke varer så lenge, så man må smøre oftere.

Men kjemikaliene i solkremen trenger da heller ikke inn i huden og inn i kroppen til barnet, så det er mye bedre både for huden og kroppen :-)

Skrevet

sønnen min bruker aderma sin solkrem og den er veldig bra!

han reagerer ikke på den, de har den på apoteket!

Skrevet

fins det solkrem fra a-derma??

vi har bare brukt den fuktighetskremen for å smøre å få bukt med eksemen,utenom det må vi til tider smøre med kortison.

nå fatter jeg hvertfall hva et fysisk filter er=) lært noe nytt idag hvertfall=)

Skrevet

a-derma har ikke jeg sett enda heller .. så utrolig bar å bli litt opplyst. Ja da "sverger" jeg kanskje ikke til Vichy så mye lengre da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...