Gå til innhold

Bør man som mor til en 14 åring også fungere som diktator?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bør det være rom for noe demokrati? Skal et nebbete svar på en grei beskjed, svares med en reaksjon på dårlig oppførsel? (pc nekt, husarrest osv)

hilsen verdens strengeste

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det andre svar enn de nebbete? Noen dager er det bare grynt og tung ironi og himling med øya uansett hva man gir beskjed om. På ett eller annet tidspunkt må man være diktator av den typen som beordrer tortur før frokost.

Skrevet

pc skal skrues av, du skal opp tidlig, hvorfor, hvorfor, hvorfor, advarsel, advarsel advarsel, konsekvens.

Skrevet

hm. jentungen på 4 viser kraftige tend3enser allerede.

tror jeg holder kjeft og ser hva dere med god erfaring kommer frem til.

ser ikke frem til dette.

Skrevet

ÅHHH....jeg gruer meg til de blir tenåringer...hoooofffffff.....3 år igjen, men synes allerede jeg aner symtomene.....væææææææææ!!

Skrevet

Det er faktisk lett å gi seg, når konsekvensen av en oppførsel fører til massiv bombing med sms om å få lov likevel. Spesielt dagen etter når ting har roa seg og vi er glad i hverandre igjen. Skjønner?

Skrevet

Barn bør kunne godta en del ting uten å skulle demokratisere prosessen. Noen ting er bare "fordi jeg sier det". Man skal ikke trenge å forklare seg. Noen ganger er man urimelig som forelder.

Men straff er en hårfin balase. Jeg har ikke gitt husarrest, datanekt og en del andre ting i straff. Hvorfor? Jo fordi det er jeg som må være inne sammen med ungen som har husarrest, og det er jeg som må underholde han når jeg har fratatt han muligheten til å underholde seg selv. Hvem straffer jeg da? Jo meg selv.

Skrevet

Hehe, gruer jeg og, spesielt med tanke på hvordan jeg var som kælv, tar det og plusser på tantenes( på farsia) frigjøringsprosess- ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!! ( itj sint rævva?)

Skrevet

HYSJ DA, Rundlurt!! =0) Får spasma bærre tå tanken...thjihiii =0)

Skrevet

Det er klart man straffer seg selv noe ved å gi husarrest, datanekt osv. Men er ikke sjansen større for at ungen lærer, når de vet at dette kan skje? Har det inntrykket at endel foreldre gir seg veldig lett, Forstår likevel at det er forskjell på hvordan unger oppfatter slikt. Ser at jeg nå kan oppfattes som ei skikkelig megge:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...