mirredutt Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Hadde glemt hvor mye jeg misliker å være gravid! Jeg hater det og kan ikke vente til jeg blir ferdig! Denne gangen skulle jeg kose meg og glede meg over magen, men det klarer jeg altså ikke. Er i uke 20, lagt på meg 6 kg og hater hvert eneste gram. Kiloene har lagt seg på rumpa og lårene og jeg føler meg allerede som en flodhest. Sist la jeg på meg 30 kg, men håper jeg holder meg under 20 kg denne gangen. Synes alle gravide ser så flotte ut der de stråler med de struttende magene sine - jeg vil også stråle! Noen flere som har det som meg? Ikke misforstå, barnet er planlagt og veldig ønsket, men heller 10 fødsler enn en graviditet! Puh, dagens utblåsning! Deilig! =o)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 uffa da! ja jeg har sånne dager innimellom, blir drittlei av å ha vondt, være sliten, ikke orke noe, bli anpusten av ingenting osv. Har ikke gått opp så mye som jeg var redd for, så er egentlig fornøyd med det, selv om man får en klump i halsen når man plutselig har gått opp flere kg på noen uker. Jeg hater ikke å være gravid, men det er langt ifra så rosenrødt som jeg trodde det skulle bli. Nå har jeg 6 uker igjen, håper virkelig at de går fort!
Mamma'n til Thias Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har sånne dager innimellom jeg også... Men jeg irriterer meg andre veien - hvorfor kan ikke magen min synes littebitt mer! Så folk kan se at jeg er gravid, ikke bare har spist litt mer. Jeg har ikke gått opp en kg engang, bare omplassert litt, sier legen. Jeg har lyst til å gå opp litt iallefall... Jeg synes positiviteten og gløden har kommet seg litt den siste uka for min del. Jeg skal prøve å kose meg med magen... Og nå kom jo feriepengene også, en fin liten sum jeg kan kose meg litt med.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Huff....trist å føle det slikt da......jeg skjønner hvordan det føles, men jeg har ikke hatt det slikt som det før i uke 30....er en stund det og, men fra uke 20? Huff.....håper virkelig du før en annen følelse! Se fremover nå, kos deg med spark eller bevegelsene På dårlige dager går jeg og kikker på babyklærne...det hjelper meg litt =))) Ta en liten shopping runde å kjøp inn litt i str 50 =) Aww....de er jo supersøte...!!! Trøst deg med du er halvveis nå!! Det med kiloa anbefaler jeg å legge på hylla foreløpig......det blir bare slitsomt, gikk selv å plaget meg selv med det leeenge, men fant ut etter jeg slutta å stresse meg opp pga kilo (som uansett forsvinner etterpå).....blir det mye lettere !!! (Og tro mg, jeg og plagtes voldsomt med de....men liite vits....bare spis normalt, så går du hverfall ikke opp pga snop å sånt...! Har selv lagt på meg 8kg MER enn sist graviditet......totalt 21 kg nå.....virker ut som noen av de som har lagt på seg mest her på BIM.....men so what?! Skal på turer, amme, osv......ordner det da!!!) =) Masse klemmer fra Bibi
oktoberjentene;) Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Skjønner hvordan du har det.. gravititeten jeg hadde gledet meg til i laaang tid var absolutt ikke som jeg trodde.... vil bare bli ferdig snart.. men har 7 uker igjen så prøver å ikke stresse for mye ennå, ellers blir disse varme dagene veldig lange.... jeg har gått opp mye =/ hvertfall 17 kg, men har ikke brydd meg så mye om det faktisk, før jeg kom til jm å hun bemerket at det kanskje var litt mye, siden jeg ikke hadde vann i kroppen da =/ det ga meg en liten knekk...... du er nok ikke alene om disse følelsene.. bare synd man ikke kan kose seg mer med det... men gjør som Bibi sier, det hjelper å gå litt i butikker å kikke ;o) lykke til videre... håper det går bra med deg.. klemmmer
Brenda med 2 ute Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Jeg blev deprimert i begynnelsen av svangerskapet. Kvalm til de grader og bekkenløsning. Ikke bare fysiske plager, men det tok en god stund før jeg kunne venne meg til tanken på alt jeg måtte gi opp. Røyk, vin, ut og finne på en masse ting. Ettersom at jeg såpass kvalm kunne jeg ikke røre meg uten for leiligheten nesten uten og spy. Snakket en god del med venninnen min i denne perioden og hun sa som det var at du kansje ikke passer som gravid og at det ikke er helt i fase med deg og hvordan du er, men du kommer til og bli verdens beste mor. Det hjalp litt. Nå går det bedre=) Har fått mage og kjenner berta hver dag=) Er sykemeldt 100% pga bekkenet og migrene, men de dager jeg tar det med ro har jeg det fint. Så nå gleder jeg meg utrulig mye til det store som skall skje! Kan hende at jeg får et utbrudd eller to i løpet av sommeren når jeg får lyst på øl i hagen en sen sommer kveld, men da får jeg kose meg med en munkholm=) hehe
Fabelaktiv Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 helt enig.. som jeg skulle skrevet hvert ord selv..
@nne p@ l@nne Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 He, he ja det er ikke akkurat bare fest og morro nei!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå