prøvekluten+3små Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 merker dere som har hatt begge deler noen forskjell? jeg har to gutter,og vi har på ul fått vite at den siste her nå er ei jente..men jeg tviler sånn på at det egentli er ei jente likevel jeg;o) nå skal det sies at absolutt ALT ved dette svangerskapet har vært annerledes,og det fra dag en.med guttene hadde jeg to identiske svangerskap ned til minste detalj,som at til og med hjertelyden hos begge lå på samma tall!ikke hadde jeg noen plager heller.. mens med denne her har det vært både ekstremkvalme,syyykt trøtthet,vond rygg og blødninger..sparker sinnsykt mye mer enn de to forrige gangene gjør det og. noen som har synspunkter?
Mor til en stor og en liten Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Nå har ikke jeg fått jente, men jeg skal ha en gutt og har en fra før. Mine svangerskap er totalt forskjellige. Mens jeg hadde et fantastisk svangerskap med førstemann hvor jeg knapt var dårlig,mest i kjempeform, så har jeg vært skikkelig dårlig og trøtt denne gang samt føler meg helt ukomfortabel med hele kroppen. Har knapt overskudd. Men kiloene som kommer er foreløpig ganske likt. Har lagt på mg 2 kg til nå og 2kg sist i samme tidrom, Er 20 uker idag.
~La luna~ Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Hei jeg har gutt fra før, og venter nå jente. (fått vite d på 4ul, så er rimelig sikker ) Mine svangerskap har vært helt forskjellige. Omtrent som du beskriver. M gutten gikk alt som en drøm, ingen plager bortsett fra trøtthet, og noe halsbrann etter uke 30. Han kom 5 uker for termin, på 45 min. Denne gang, (er 28+6 idag) har alt vært annerledes. Kvalmen kom m en gang, trøtt sliten, rett og slett vært skikkelig uvel mesteparten av tiden. Verst fra uke 3-17. Vært sliten, og hatt veldig vondt i halebeinet, svimmel, lavt blodtrykk, leggkramper, og har hatt litt vondt i ryggen. Mye halsbrann har jeg også hatt fra uke 20. Formen har tatt seg opp de siste to ukene, men ikke mye jeg skal gjøre før jeg blir kvalm. Denne gangen sparker også babyen myyye mer. Rimelig hyperaktiv. Så jeg synes dette svangerskapet har vært litt langt og tungt, ifht mitt første, så gikk som en drøm.. Men utrolig hva man orker, når man vet hva man får ut av det Men, er sikkert individuelt dette også, så alt annet. Flere jeg vet om har hatt like svangerskap, og fått ulikt kjønn..
*RutIetutt* Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Det er mye som er likt, men endel ulikt også;o) Vært så heldig å hatt hypermesis med begge....men vart lengre denne gangen. Magen er spiss, som forrige gang - men mye lavere nede og navlen er annerledes. Fødselsstripe begge gangene, men kom tidligere sist. Bekkenløsning denne gangen, ikke antydning til det sist. Puppene er annerledes - ømmere denne gangen. Dilla på litt andre ting denne gangen + mye trøttere. Hjertelydene er ganske like, men kanskje litt høyerer jevnt over denne gangen. Fikk gutt sist, venter jente nå (etter 3 ul`er "tør" jeg tro på det...;o)).
MegOgAlleMine Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Jeg tror kanskje at gutte og jente svangerskap slår ut ulikt på oss alle. foreksempel kan jeg være kvalm med gutter, mens du er kvalm med jente. forrige svangerskap ventet vi en gutt.. jeg syntes det var rart, fordi jeg hadde jente fra før. men hadde guttefølelse hele veien. fikk vite det var jente på ul uke 25 ca. det var feil;) var stort sett i kjempeform hele veien med ham denne gangen her har jeg ingen følelse. er vannvittig kvalm, trøtt, kvisete, kjempe svære pupper osv.. " Kanskje du synes det er "rart" med jente, siden du har gutter fra før??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå