Gå til innhold

Skal jeg sende ham i barnehagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er tre år og har løs mage. han og søstra har hatt løs mage i ett par dager, men begge spiser og er i fin form ellers. Men det er ikke bæsjing i ett sett, kanskje hvær femte time ca...

Han var i barnehagen igår. da hadde han hatt ei løs bleie og var ikke helt i storslag, sa de.

Idag virker han kvikkere og vil i barnehagen. Men hadde nettopp ei bleie med litt bæsj og den var løs og sort.

Vet at flere i bhg har løs mage for tiden.

Hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge barnet er i fin form ellers, og ikke bæsjer i ett kjør, så synes jeg du kan sende han i bhg. kan jo be personalet ringe hvis han skulle blir verre.

Skrevet

Ville ikke sendt barnet i barnehage med løs mage nei!

Skrevet

Barn med diare skal ikke i barnehagen. Diare er svært smittsomt og er svært vanskelig å bli kvitt i barnehagen hvis smittekildene ikke holdes hjemme.

Skrevet

OK!!

Da ringer jeg og sier ifra, da.

Tusen takk:o)

Skrevet

Hehe, slik _er_ ungen min, så om jeg skulle latt være å sende ham i barnehagen pga løs mage hadde han ikke fått begynt før han bikka 4 år (første faste avføring kom da, 2 år etter bleieslutt). Og nå som 5åring går det uker mellom hver gang han har fast avføring. Så jeg ser ingen grunn for å holde ham hjemme om gutten er i fin form.

Skrevet

Nå er det jo en viss forskjell på løs avføring og det å ha løs mage/diare da!

Kommer jo helt ann på hvordan magen/avføringen er til vanlig.....

Skrevet

Er det?

Arvingen her hadde i snitt avføring 3 ganger i døgnet, svært løs, frem til han ble 4 år. Men han var jo ikke syk på noen måte. Om da en som til vanlig har avføring ettpar ganger i uka får løs mage og må på do tre-fire ganger i døgnet, men ellers er frisk er vel ikke den ungen sykere en min som er slik til vanlig vel? Så lenge ungen fungerer og alt ellers er normalt. Og om man bruker bleie er det jo enda anklere, så slipper man være redd for uhell. :-)

Skrevet

Jo ungen er sykere enn din, eller kanskje ikke sykere, men smittsom!

At det er normalt for din unge er en sak. Men en unge som ellers er "fast" og blir løs er enten smittet med magevirus eller evt ikke tålt noe den har spist. Hvis en da ikke vet hvilken grunn det er må en gå ut i fra at det er virus. Da er det VELDIG smittsomt som sagt. Og de skal være hjemme en dag etter at alt er "normalt". Blir dessverre ikke gjort av alle, så derfor går diare flere runder i barnehagene...

Og det at du bruker bleie gjør det IKKE mindre smitsomt, heller motsatt. Må være veldig nøye med vask da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...