Gå til innhold

Sier barna deres takk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, de aller fleste lærer det vel ganske kjapt, men jeg må skryte av frøken Dings på 18 mnd som sier "dakk" til alt hun får alikevel. Og når jeg vil gi henne noe hun ikke vil ha svarer hun "ei! Dakk!" Rister på hodet under ei'et og nikker dypt under dakk'et, hehe=)

Uff, håper ikke jeg er alene om å være usannsynlig kry for hver minste ting de små sier og gjør, haha=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gullet vårt har sagt "kakk, akk" lenge... Både når hun gir fra seg noe og når hun får noe. Glemmer hun det, og vi spør "hva sier du nå da", så sier hun stort sett "hæ", men så spør jeg en gang til, og da kommer det.. "kakk,akk". De aller fleste gangene høres det ut som det går automatikk i å si "kakk, akk" når hun får noe fra noen.

Er to år nå, og har nok sagt "kakk" hvertfall fra hun var ca 19-20 måneder. Til å begynne med var det ganske gøy, men nå har vi jammen blitt vant til det.... Er så høflig, liksom... :-)

Skrevet

Hehe, lillefraggel er 16 mnd, har sagt ak i over en mnd. Er han riktig så takknemlig så bukker han litt med hodet også. :D

Skrevet

nå har vi fått stor høflig jente som sier tusen takk... Men, hun begynte også med det veldig tidlig. Når vi igjen takker henne for noe, svarer hun gjerne bare hyggelig :o)

Skrevet

Hun sier stort sett takk, takk til alt hun får. Det siste hun har begynt med nå er å si takk, takk når hun går fra middags bordet (brødrene sier jo takk for maten og da "må" jo hun også gjøre det)!! De er utrolig skjønne i den alderen (hun er 17 mnd nå)

Skrevet

Ja, Tobias begynte tidlig med det. Til og med da han hadde bæsjet og jeg spurte om vi skulle skifte bleie kunne han finne på å svare med "ja, takk" eller "nei, takk":o) Stort sett sier han takk til "alt" - sikkert noe han har plukket med seg i bhg, selv om vi har prøvd å lære han det også da;o)

Skrevet

ja, hun er 19 mnd, og begynte vel for ca 1 mnd siden å si takk når hun går fra matbordet, mamma ble skikkelig overrasket en dag da hun var der å spiste middag(mens jeg var på jobb). Hun ringte meg og sa "hun sa takk" da hun var ferdig å spise. hehe.. morro det da:)

Skrevet

He-he!! De er så søte:)

Eldstemann lærte vi å si takk-takk da han var 10 mnd, vi satt i fergekø og kjedet oss. Etter det har han sagt takk ved nesten hver anledning:D Tror han må være verdens høfligste snart4åring! Han takker for mat, når noen drar etter at vi har hatt besøk sier han: "Det var hyggelig at dere kunne komme!" Når vi drar fra noen takker han alltid for at han fikk komme, han sier takk en gang til for det han har fått servert, slenger gjerne på noe om hvor hyggelig det har vært og sier: "Håper vi sees snart igjen!"

Av og til ler jeg meg nesten fillete av han, han høres ut som en gammel gubbe, men jeg må jo innrømme at det er meg han tar det fra:D

Skrevet

Du er så definitivt ikke alene om å skryte av hver minste ting ditt barn :) Jeg skryter hele tiden jeg av min lille sønn :)

Skrevet

Du er garantert ikke den eneste som er kry slik...

Foreløbig er det lite takk her, men det kommer vel...

Skrevet

mini her sier også takk takk for det meste, noen ganger glemmer han det men det kommer som oftest hver gang....han er ufattelig kjapp å si det om noen hjelper oss inn og ut av bussen, da kommer takk takk til den heldige som hjelper oss, mens han setter opp et stort smil...hihi de fleste blir jo så perplekse og rødmer og står i*ler litt* er kjempe morsomt...han er 21 mnd i dag...

Skrevet

Lillesnupp på 16 mnd sier takk når hun får ting, men det er jo pga vi sier "takk og værsågod" når vi får og gir henne ting.

Men snuppa på 2,5 år sier takk for maten når hun går fra bordet og takk når noen gir henne noe helt automatisk...og det er jo sjarmis da:-)

Skrevet

Lillemann har endelig lært seg å si takk i en alder av tre år.

Han har sagt merci siden han var rundt 18 måneder og prøver seg nå på thank you.

Er helt enig om at dette er grunnleggende høflighet og bør ha en plass i et hvert barns liv, men alt må jo læres og da er det lov å være stolt fordi de har lært noe nytt som også er viktig..

Skrevet

Ja, som regel.

Takk, nei takk og vær så snill.

Men, hender jo så klart han glemmer seg.

Skrevet

Ja, hun sier "att" eller "tatt" :-) Hun sier det mest når hun gir meg noe, da ;)

Hun er 13 mnd.

Skrevet

Gutten vår sier "nei takk" når vi sier det er leggetid :) sjarmerende...

Skrevet

Jada hun takker og bukker når hun får noe. Ser jo nesten ut som en skikkelig undersåt

"takk, takk, takk" sier hun og bukker og bukker. Hehe

Skrevet

Ja, han sier tusen takk til alt han får! :-)

Skrevet

som stolt mor, må eg skrive meg på her.

Ja, ho sei "akk" når ho gir oss nåke.. :)

14 mnd.

Skrevet

¨Så søt da!

Gutten min er snart 15mnd og han sier takk takk når han skal få pupp :)

Også om det er andre ting ham gjerne vil ha.

Irriterende syntes jeg når større barn, som godt vet hva takk betyr, ikke sier det når du gir dem noe!

Skrevet

"Dakk dakk" sier frøkna vår og hun er 14 mnd. Har nok lært det fordi vi bevisst har sagt det til henne fra hun begynte å interessere seg for å gi og få:-) Sier det hver gang det passer inn, om det er når hun får mat eller hun vil ha noe vi andre har:-) "Dakk dakk"

Skrevet

Takk, takk er et ord som går igjen opptil flere ganger om dagen her ja, både når hun får noe og når hun gir noe også bukker hun med hodet når hun får og gir noe mens hun sier takk, takk :-D

Skrevet

Min sier ikke takk. Han sier stort sett "ba ba ba" når han sier noe. Men så er han ikke så stor ennå da :-)

Skrevet

Ja selvfølgelig. Og glemmer hun det, minner vi henne på det. Er jo normal folkeskikk det.

Skrevet

Sier ikke takk, men gakk-gakk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...