Gjest Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Første gangen leste jeg alt jeg kom over, og holdt meg laaangt unna alt som kunne skade fosteret på en eller annen måte. Spekeskinke, roastbiff, myke oster (selv om de var pastaurisert aldri så mye), krabber etc. Men jeg merker nå at jeg er en god del mindre forsiktig nå ja. Spiser det jeg vil ha og satser på at det går greit. Flere som er så "uansvarlige" ???
Tommage♀♂ Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Skyldig..! Var liksom ikke nytt og kjempespennende andre gang, hadde vært gjennom det en gang før... Hadde ikke så god tid heller, så glemte ofte vitaminer osv. Og den pinlig nøyaktige svangerskapsdagboken jeg skrev med førstemann ble ofret med andremann, hehe
Kakeåndsen Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Med storesøster brukte jeg sånn gravidbilbelte fra jeg testet positivt. Med lillesøster tenkte jeg å ta det ned fra loftet. Det ble med tanken;-)
nr2eprins Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Mindre forsiktig, eller mer fornuftig?? Synes nesten jeg er flinkere nå enn i første svangerskap jeg. Da hørte jeg på alle gode råd, og det viste seg at alle kansje ikke var så gode... Denne gangen er jeg mer avslappet, og tror at så lenge jeg har det bra. Så har den lille inne i magen det også bra
Stratos med 3 barn Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Usj da.... Var uansvarlig i første og er det i andre også jeg.... Alltid stolt på sunn fornuft + det jm sa til meg og hun var på ingen måte hysterisk Men jeg har mindre tid til å fokusere på dette svangerskapet merker jeg og det er jo i grunnen litt trist! Finne navn, se litt etter seng etc..., alt kan liksom vente. Men nå er det en stund igjen også altså, men sist var jeg nok litt kjappere og hadde mer tid til å kikke, drømme og prate med mannen min om det
snirkeline Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Var ikke så forsiktig i de to første graviditetene som i det siste.Var nok mer pirkete og nøye på ting da. Var 19 og 22 år med de to første.30 år med sistemann
S.J.E.F.E.N Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 jeg var mye mer forsiktig andre gang en første... Er ikke av den forsiktige typen spilte håndball til jeg var over halveis i første svangerskap(ikke kamper da bare trening) og spiste det jeg følte for å gjorde akkurat som før,bærte bruskasser på jobb fra begynnelsen til slutt, jobba dobbelt og gjorde det jeg alltid har gjort. Dette svangerskapet ende med en veldig skummel svangerskapsforgiftning. Så da jeg ble gravid igjen var jeg kjempe redd og gjorde akkurat som jeg fikk beskjed om....
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Var nok ikke like "hysterisk" andre gang. Har vært så dårlig begge gangene, særlig siste.. så jeg var glad bare jeg fikk i meg noe..
snowstorm73 Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Jeg tror at hysterien tar av andre gang. Jeg syntes mest det var slitsomt med alle andre rundt meg "Du må ditt eller du må ikke datt". Jeg var alltid avslappet, blir sikkert ikke annerledes neste gang.
Espoir Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Nie, jeg var omtrent like forsiktig hver gang. Vet om 4 tilfeller av toxoplasmose i min vennekrets, hvordan to medførte skader på barnet, så jeg passet meg.
Anne-B. Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har spist det aller meste av det som er "forbudt", utenom spekemat, ørret og hvalkjøtt. Var ikke sånn superforsiktig da jeg gikk med snuppa på 3 år heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå