makrellen 3.barnsmamma Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Hvor mye kan man tillate seg å drikke av cola light, cola zero, pepsi max, tab x-tra? Jeg er helt avhengig blitt, rart, for jeg er egentlig ikke noe "brus-menneske", drakk nesten ikke brus før jeg ble gravid, men nå bare må jeg ha.. Og da er det en av de overnevnte jeg MÅ ha.. Så er det noen som vet hvor mye av denne sukkerfrie cola drikken man kan drikke uten at det gjør noe for den lille?
prøvekluten+3små Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 uhuu...bra å se d ikke bare er meg det gjelder! her går det i boksbrus pepsimax! men er vel koffeinmengden det går på..har hørt at man ikke skal ha i seg mer enn en halv liter hver dag jeg..
Yarn Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Matportalens råd i 2005: Ja, gravide kan drikke lettbrus. Alle tilsetningsstoffer som er godkjent er risikovurdert. En av de tingene som undersøkes i en risikovurdering er mulig fosterskade. Godkjente søtstoffer skal ikke ha effekt på fosteret. Vær imidlertid oppmerksom på Mattilsynets råd som gjelder koffeinholdige drikker. Gravide kan drikke: * 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig leskedrikk per dag * eller 3-4 kopper te * eller 1-2 kopper kaffe per dag
prøvekluten+3små Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 1 liter ja! da skulle jeg el være berga og vel så det..hehhe;o)
Tredjepåplass Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Jeg syns det er rart at de skriver at vi kan drikke lettbrus, når det ikke er anbefalt til barn under tre år. Litt inkonsekvent, eller hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå