Gå til innhold

Hvor mye sukkerfri Cola brus hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan man tillate seg å drikke av cola light, cola zero, pepsi max, tab x-tra?

Jeg er helt avhengig blitt, rart, for jeg er egentlig ikke noe "brus-menneske", drakk nesten ikke brus før jeg ble gravid, men nå bare må jeg ha.. Og da er det en av de overnevnte jeg MÅ ha..

Så er det noen som vet hvor mye av denne sukkerfrie cola drikken man kan drikke uten at det gjør noe for den lille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uhuu...bra å se d ikke bare er meg det gjelder! her går det i boksbrus pepsimax!

men er vel koffeinmengden det går på..har hørt at man ikke skal ha i seg mer enn en halv liter hver dag jeg..

Skrevet

Matportalens råd i 2005:

Ja, gravide kan drikke lettbrus. Alle tilsetningsstoffer som er godkjent er risikovurdert. En av de tingene som undersøkes i en risikovurdering er mulig fosterskade. Godkjente søtstoffer skal ikke ha effekt på fosteret.

Vær imidlertid oppmerksom på Mattilsynets råd som gjelder koffeinholdige drikker. Gravide kan drikke:

* 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig leskedrikk per dag

* eller 3-4 kopper te

* eller 1-2 kopper kaffe per dag

Skrevet

1 liter ja! da skulle jeg el være berga og vel så det..hehhe;o)

Skrevet

Jeg syns det er rart at de skriver at vi kan drikke lettbrus, når det ikke er anbefalt til barn under tre år. Litt inkonsekvent, eller hva?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...