Gå til innhold

Min fødselshistorie..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter samtale med legen på sykehuset angånde igangsetting pga svangerskapsdiabetesen, kom legen frem til at jeg skulle igangsettes dagen etter kl 08.30 onsdag den 30.05.2007. Da var jeg i svangerskaps uke 40+5.

Ankom St.Olav Hospital og fikk tildelt et rom på en fødestue. Fikk etterhvert en gu for å sjekke modning, og det var begynt å skje noe så jeg fikk første modningspille. Merket ingenting så jeg og samboeren min gikk oss en tur utenfor sykehuset og kjøpte oss en kaffe og litt å spise. Etter 6 timer fikk jeg den andre modningspillen men også da merket jeg ikke noe forskjell.. Først etter den tredje begynte jeg og merke noe, og så gikk slimproppen og jeg begynte å blø.. Etterhvert begynte jeg å få så vondt at jeg fikk smertestillende og risposer på mage og rygg og tilbud om noe å sove på. Noe jeg ikke ville med tanke på babyen, selv om det ikke kunne skade ham. Fikk sovet et par timer, men da ble smertene så intense at jeg måtte vekke typen og fikk han til å hente jordmor. Da fikk jeg sette meg i badekar for å dempe smertene, det hjalp en stund, men så ble det verre... Da fikk jeg lystgass som hjulpet meg ganske bra mellom riene. Etter noen smertefulle og hylende timer fikk jeg endelig epidural, det var som å komme til himmelen! Endelig kunne jeg slappe litt av.. Senere på dagen rundt kl 17.00 tok de vannet ettersom riene stoppet opp og jeg ble satt på drypp. Da begynte pressriene etter en time, men pga epiduralen klarte jeg ikke vite hvordan jeg skulle presse.. Presset og presset men ingeting skjedde.. Etterhvert var det vel 4-5 leger og jordmødre som sto over meg og prøvde å få meg til å presse pga det begynte å haste da babyen begynte å bli litt slapp, men fortsatt fikk jeg ikke til så da ble det vakum.. Klarte da endelig å presse ettersom jordmor skrudde av epiduralen, og da kom han endelig ut.. Klokka var da 19.46. De hastet bort til benken med ham for å suge ut fostervann og sjekke at alt var vel ettersom navlestrengen var surret to ganger rundt hodet hans... Men alt var heldigvis vel med den lille og da kunne jeg endelig få han på brystet mitt.. Gud for en herlig følelse... :) Ble klippet under fødsel så måtte sy noen sting. Samboer var en veldig fin støtte for meg hele veien, men han hadde det veldig vondt når jeg lå å hadde de verste riene.. Han veide 3630g og var 50cm lang. Hodeomkretsen var på 39cm. En nydelig og velskapt gutt som heter Sebastian Alexander :) Litt komplikasjoner ble det, men heldigvis gikk alt bra med ham... Det var min fødselshistorie :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS: Besøk gjerne hjemmesiden jeg har laget til ham: www.sebastianalexander.piczo.com :)

Skrevet

gratulerer så mye med gutten. han var helt nydelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...