Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Ser ut som du kan masse om bilseter. Vi har en gutt på 2 år og får innen en mnd en til. (så jeg er vel egentlig inne på feil forum nå da..) Men saken er at vi kun har plass til et sete bakovervendt. Vi har et acta graco sete til 2 åringen som vi er kjempefornøyd med og han sitter fint bak/fram. Men nå må vi snu han. Eller finnes det seter som er små bakovervendt? Som kanskje kunne ha fått plass i bilen likevell?
mammmamia ** Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Jeg ville absolutt ikke snudd han enda, og er ganske sikker på at dere får plass til en til bakovervendt :-) Om du f.eks. kobler ut airbagen i fremsetet kan babyen sitte der, det er faktisk den beste plassen i bilen å ha setet, se link her: http://www.folksam.se/forskning/trafik/barnsakerhet.htm# (velg Fara med Barn, så velg 4 mnd-4 år og så Var är det best at barnet sitter) Akta Graco-setet er nok det setet som tar størst plass bakovervendt ja, så et alternativ er selvsagt å bytte til et annet sete, f.eks. Britax Two Way Elite som er et knallsete, ganske rimelig, og tar mindre plass i bilen (andre seter du kan se på er Duologic, dette tar kjempelite plass, HTS-setene, Brio Zento eller Maxi Cosi Mobi..!)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 OK takker for svar. var på butikken å spurte om det britax sete, men der sa de til meg at det tok omtrent like stor plass. Ellers er det nok ikke noe alternativ å fortsette å ha han bakovervendt siden min samboer er veldig lang. Dette gjør at det blir veldig trangt i baksetet. Evt det å sitte foran kunne ha vært et alternativ, men jeg får heller ikke nok benplass til å sitte bak min samboer når han kjører. Skulle klart det på 10 min kjøreturer, men ikke på lange strekninger. Har derfor vurdert å kjøpe ny bil, men det er også et eget kapittel når man er så lang.. (er ingen pygme jeg heller egentlig)
mammmamia ** Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Samboeren min er litt over 190 cm, og det går fint i vår bil hvertfall... Ja, det blir trangt, men jeg ofrer gjerne litt benplass for at gutten vår sitter sikkert..! Jeg har hatt både Britax og Akta Graco-setet og Britax tar absolutt mindre plass, så der har de i butikken feil..! Ville dratt og prøvd seter i bilen din, så ser du..! Jeg ville definitivt vurdert å ha babysetet foran, så setter du deg i midten bak, eller bilsetet til gutten din i midten bak :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå