Mamarosa Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Er det slik at far må betale "leie" om han skal sove der/være der sammen med mor å babyen etter fødselen..? Noen som vet? Skal forresten føde i Ålesund - kan jo hende at det er forskjeller fra "hotell" til "hotell"...
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Jeg tror det er snakk om ca 500 kr i Ålesund... Skal selv føde der, rundt 10 juli, og håper at vi kommer ned på barselhotellet etterpå.... Husk at det kan hende du må være igjen på barsel oppe i 8. på sykehuset... i underkant av 50% av de fødende kommer seg ned på hotellet, av ulike grunner.. (Ikke for å ta motet fra deg, bare slik at du er forberedt.. :-)
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Her fant jeg foresten dette, på sykehuset sin hjemmeside: Det nye Åse hotell har til saman 34 dobbeltrom, og er eit fullverdig pasienthotell. Hotellet er sjukepleiebemanna og har heildøgnsope. Sjukehuset har same ansvar for pasientane på pasienthotellet som om dei er innlagde. Dei tilhører då den avdelinga dei vert innskrivne i eller flytta frå. Inntekta på poliklinikk, dagbehandling og innlagde pasientar går til den avdelinga pasienten tilhøyrer. Med døgnope pasienthotell og 34 dobbeltrom seier det seg sjølv at vi får betre kapasitet og kan opne opp for pasientar og pårørande ved alle avdelingar, også for andre gjestar. Bestilling Avdelingar som ynskjer å reservere hotellrom for pasientar eller pårørande må kontakte resepsjonen på hotellet telefonnr. 70106650 eller hotellsjef Marie Gamlem på tlf. 416 60 207 (dagtid). Resepsjonen er heildøgnsbemanna av sjukepleiar. Måltid Det blir servert frukost, middag og kveldsmåltid. Prisar frå 1. mars Pasientane som er innlagde, eller skal ha dagbehandling og polikliniske pasientar som skal ha behandling fleire dagar på rad får gratis opphald. Polikliniske pasientar som etter eige ynskje vil ha overnatting må betale. Pårørande som overnattar i same rom som pasienten: kr.250 m/ frukost. Pårørande i enkeltrom m/frukost : kr. 450 og to pårørande i dobbeltrom m/ frukost kr. 550. Vanlege gjestar i enkeltrom m/frukost: kr. 700 og i dobbeltrom for to: kr. 850. Middag kr. 70 og kveldsmat kr. 65.
Mamarosa Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2007 Takk for svaret! Gikk inn på sidene til sykehuset selv, men de sidene er ikke oppdatert siden oktober 2006 - å pasienthotellet ble vell ikke tatt i bruk som barselhotell før nå i januar 07..? MEN det kan jo godt hende at de opererer med de samme prisene fordi... Håper i det lengste at jeg blir overflyttet til hotellet uansett, slik at jeg, babyen å pappaen kan kose oss ilag - døgnet rundt... For det er jo helt tragiske besøkstider oppe på avdelingen! Verst er det om en får besøk lang vekk ifra, for besøkstiden for andre er jo bare fra 19 - 20 i Ålesund...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå