miss_p Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 hmm.. har du kun gått opp 3 kg og er i uke 24 nå? jeg er i uke 20 og har gått opp 9 kg har du mage da?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 det er ikke det at 3 kg er så mye, men føler at det ar nok til og se tjukk ut. Magen har kommet litt nå, men den er liten!
Moder'n-2 Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Det skulle vel bare mangle at du så litt tjukk ut. Du har jo en ganske stor baby i magen! Ikke alle får slike "perfekte" graviditetsmager. Jeg er også i min 24. uke, og har hittil bare lagt på meg 1 kg i forhold til utgangspunktet. (Sannsynligvis har jeg erstattet litt muskler med fett ...) Men jeg har definitivt fått mage. Og det er ikke en veldig pen og søt graviditetsmage. Men gjør det egentlig noe? Jeg syns det er deilig å kose litt med magen og tenke at der inne er det ei lita jente (eventuelt en gutt) som relativt snart skal komme ut og hilse på. Fint å se at det _er_ noe der.
:)Elvira i magen :) Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Jeg er 23 uker og har gått opp 2.5 kg. MEN jeg er ingen sylfide i utganspunkte så jeg vet ikke hva som er normalt å gå opp... Du er halveis i svangerskapet så det er vel normalt å gå opp i vekt
mor til Tordenskjold +ny spire Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 jeg er 22+0 og er fremdeles -2,5kg i forhold til utgangspunktet. jeg gikk ned 5 kg og har nå gått opp 2,5kg. magen ligger over normalen på måleskjema, så ingen liten mage her, men har jo litt å ta av fra før:)
Fødeklar_ja! Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 E i uke 25 no og har vel gått opp en 7 kg trur æ... OFF! Hate å veie mæ!!!! Greit nok at det ligg en baby inni der, men hate å veie mæ forde æ, like ikke å se at vekta sprett opp! kan njo nevne at magen min e veldig stor da og kan enda bruke bukse som e lav i livet uten at de har stramma nåkka mer over rompa, så har vel ikke lagt på mæ så ekstremt mye andre plassa... Har bestemt mæ for å ikke gå over 70kg, det nekte æ!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 jeg har gått opp ca 4 kg i følge min egen vekt, men blir alltid mindre når jeg veies til JM eller lege. Er også uke 24, og skla kontroll i neste uke så da får vi se:=) Merka litt vekt økning de siste 3 ukene så det er tydelig at det er noe som "skjer":) Er jo som de sier i tråden at det er jo faktisk en baby inni der. Men får til stadighet høre at jeg er stor (se bildene på profilen min), men syns ikke det selv... Har kun lagt på meg over magen:)
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 jeg er i uke 23 og gått 6 kg. syns det er helt forferdelig å gå opp den vekta.. men en er jo gravid så en må jo nesten bare regne med å gå opp i vekt. håper bare det ikke blir altfor mye fremover,
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 gikk ikke opp i vekt før jeg kom i uke 33- da fikk jeg 3kg over natten- siden det har jeg gått opp 1kg i uka ca- litt vann nå i det siste :/ er 7kg opp i uke 37
dårligfantasi Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 jeg er i uke 26 nå, og har gått opp ca.6 kilo. det er vel så forskjellig det med vekt at man kan ikke sammenligne med andre holder meg litt til det som står i bøkene om at 10-12 kg er vanlig , kommer det mye over,er det fett. blir glad om jeg holder meg til de tallene.. hehe .. foreløpig har jeg bare lagt på meg på magen , og fått høre at jeg er slank til og være gravid og at man ikke kan se det bakfra.. det er mye rart folk må kommentere ;D
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #12 Skrevet 6. juni 2007 Åh jeg blir så sur på den vekta. Er bare i uke 16, har gått opp 2,5 kg. og fikk inntrykk på legen som at det var litt mye. Ja ja hm hm sa han... Jeg prøver å spise sundt, ikke over 1500 kcal om dagen, starter om morgenen med en times rask gange. Likevel bare øker og øker det!!! Drit altså. Kan det ha noe med at jeg kanskje veide litt lite før graviditeten? Var da 53 kg og 1.64 høy...
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #13 Skrevet 6. juni 2007 He he, det er nå mye man skal bekymre seg for her i verden ...Tror det legene bekymrer seg for mht voldsom vektøkning, er vann i kroppen, jfr svangerskapsforgiftning. KJÆRE ALLE SAMMEN: DET ER LOV Å LEGGE PÅ SEG NÅR MAN ER GRAVID!!! DET ER FAKTISK MENINGEN AT MAN SKAL DET!!! Selv er jeg i uke 24 og har gått opp 5 kg, og noe av det er vel is og kjøttkaker og snop, noe av det er vel babyen. Senk skuldrene og kos dere med magen. Jippi, trenger ikke holde den inne nå i bikinisesongen, tvertimot dytte den opp og fram
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #14 Skrevet 6. juni 2007 men det som bekymrer meg er når jeg leser om alle de som i uke 20 og 22 og 24 etc. ikke har gått opp en dritt, hvordan er det mulig? Må ha noe med utgangsvekt å gjør? eller? jeg er jo i god rute med å gå opp en kg i uken uten å spise, og er som sagt bare i uke 16!!! fatter det ikke.
Moder'n-2 Skrevet 6. juni 2007 #15 Skrevet 6. juni 2007 Hvorfor er dette bekymringsfullt? Jeg er i 24. uke, og har gått opp ca 1 kg i forhold til utgangsvekten. Jeg gikk litt ned i starten, men var oppe på startpunktet rundt uke 12. Jeg er litt rundt fra før av, så det gjør ingen ting at jeg ikke har lagt på meg. (Og på UL sa JM at babyen har det bare bra!) Det jeg har merket, er at apetitten er mindre. Middagsporsjoner jeg før klarte å spise helt opp, klarer jeg nå sjelden å spise. Jeg føler rett og slett at kroppen er mye flinkere til å regulere stoffskiftet mitt og apetitten min nå som jeg er gravid. Nå må det også sies at den siste uka har jeg virkelig begynt å få mage, så jeg vil tro at kiloene nok kommer på i løpet av de neste ukene.
Allenickseropptatt Skrevet 6. juni 2007 #16 Skrevet 6. juni 2007 Da jeg leste overskriften din, trodde jeg at du var bekymret fordi du ikke hadde fått mage enda. Så feil kan jeg ta... Selv gikk jeg opp 3 kg de første 12 ukene og har siden blitt stående der selv om magen har vokst mye. Ta det helt med ro, det virker som om vektøkningen er helt individuell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå