Gå til innhold

tok ut spiralen i dag!:) Noen spørsmål....

Anbefalte innlegg

Skrevet

fjernet min hormonspiral i dag.....håper ikke det går så lenge før jeg får en liten spire....:)

Hvor lang tid gikk det fra dere fjernet spiralen til dere ble gravid? ventet dere til dere fikk mensen etter at den var fjernet og EL etter dette, eller ble noen gravid før..?

Har hatt litt mensen en dag eller to mens jeg har hatt spiralen, fikk dette i går, kan jeg da regne med EL om 14 dager eller endrer syklusen seg etter man har fjernet spiralen?

håper noen kan hjelpe meg!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med fjerning av spiral og lykke til med prøvingen! Jeg fjernet selv min spiral i slutten av april, men er ennå ikke blitt gravid og kan ikke hjelpe deg med akkurat det.

Imidlertid har jeg gjort meg noen tanker rundt dette som du kanskje kan ha nytte av. Jeg hadde med hormonspiral omtrent ingen mens, men fikk tydelige eggløsningssmerter ca 10 dager etter uttak av spiral og første mens etter uttaket nokså nøyaktig 14 dager etter det. Hormonnivået i spiralen er jo ganske lavt, så jeg antar at det går ganske fort å bli gravid etter den er ute dersom alt klaffer.

Selv hadde jeg et par dager med relativt store humørsvingninger to-tre dager etter uttaket, deretter stabiliserte det seg.

Prøv det samme spørsmålet på 1. trimester debatten, de som er der MÅ jo ha klart det!

Skrevet

takk for tipset! skal legge det inn der også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...