kazy Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 hvor lenge kan men vente før man tar den første/ ordinære ultralyden? må det skje innenfor et visst antall uker?? mener jeg har hørt mellom uke 17 og 19?
Propellmamma til 2 Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Tror det er fordi det er lettest å sette termin på dette tidspunktet (?) Jeg fikk ordinær UL i uke 21 og det var visst ikke noe uvanlig med det. Men jeg klarte ikke å vente siden jeg ikke kjente noe liv og legen fant ikke hjertelyd, så jeg tok en privat UL i uke 18 :-D
Bdancer Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Jepp vanlig mellom uke 17 og 19. Men på sykehus med stor pågang (f.eks. i Oslo), kan det hende man må vente til senere. Jeg er i uke 16 og har ikke fått innkallelse enda.. så spørs om jeg betaler for å få en tidligere.
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Jeg bor i Oslo og skal føde på Ullevål, jeg fikk ikke UL før i uke 20, jeg ringte mnår jeg fikk innkallelsen for å sjekke om jeg kunne komme tidligere da jeg også mente dette var litt sent, men da fikk jeg beskjed at den ordinære UL skal være mellom uke 16 - 22 :-)
Leoness Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Fikk beskjed av Haukeland sykehus at for å sette mest mulig riktig termindato, så var det liten vits å ta UL etter uke 20, for da var det mer genetiske forskjeller som avgjorde terminene enn om jeg tok den før. De anbefalte ikke å ta etter uke 20 pga dette HVIS man ville ha mest mulig riktig termindato (jeg ville utsette så barnefar kunne være med pga jobb). Mest mulig riktig termindato er viktig iforhold til om babyen blir født for tidlig/for sent, for de har forskjellige prosedyrer iht hvor gammelt barnet regnes å være. Glad jeg gjorde det, for nå med min nye dato (6 dager før) vil jeg være på overtid bare et par dager etter min opprinnellige dato... Ellers ville jeg jo gått leeeeenge på overtid om det blir aktuelt..... :-o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå