Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Hvor lenge er det vanlig at babyene har sånt hvitt belegg på tunga?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Hvitt belegg? Er det trøske du snakker om eller? ( trøske er sopp i munnhulen som er ganske ubehagelig for barnet og enkelt og behandle..)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Ja, det er vel kanskje det det er.. Når jeg var på kontroll med babyen min når han var 6 uker, så sa bare hs at jeg skulle passe på at det ikke ble noe mer, hvis det ikke ble noe mer, så trengte det ikke behandles.. Men nå er det en stund siden jeg har vært på kontroll og han har fortsatt belegg på tunga.. (3 mnd. strax). Da burde jeg kanskje fått tak i noe for å fjerne det da.. Hva bruker man da? HI
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 vi tok farris vi,rørte ut kullsyra og brukte en q-tip til å smøre det på tunga,brukte av og til en liten skje til å "legge" det inn på tunga.. da forsvant det. gjorde det i et par dager da.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Kjerringråd: Ha blå farris på en q-tips og stryk det over de hvite beleggene i munnen. ( har aldri prøvd dette) Mycosin (tror jeg den heter) er en anti sopp salve som kan brukes i munnen til små barn og det funker. Nr en hadde ubehandlet trøske som gikk rett igjennom og ga han sopp på rompa, slet med sopp problemmer nesten hele første leveåret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå