Gå til innhold

Noen med barn med molusker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt fikk vel den første molusken når han var en 9 mnd, han er nå 2, 3 år. Det blir stadig nye, samtidig er han plaget med eksem ( vet at det er vanlig blandings altså), men når skal de bli borte da.... de i bhg er redd for å bli smittet nå da med mindre klær på osv så de har begynt å plastre han overalt. Er så redd han skal få mindre kos og klemmer. Har ingen i ansiktet, kun på mage rygg og noen på armene. Noen som har noen råd? Noen som har prøvd å fryse de bort, gikk det bra eller kom de tilbake igjen? Nå har jeg skrevet en liten lapp med info jeg har funnet på nettet om molusker slik at de kan lese litt og ikke bli helt vettskremte, hverken pappaen eller jeg har fått noen enda, og vi koser og klemmer på han hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på 8 har fryst bort 2 ganger nå. Han har atopisk eksem i tillegg som blir værre av molluskene. Begge gangene har de kommet tilbake, så neste gang vil legen kutte de bort.

Skrevet

Hei :) Eldste vår har mollusker! Gå på bodyshop og kjøp av dekkstift av merke TeaTreeOil, Vi har brukt denne på molluskene i tre uker nå og alle er så godt som borte :) 6-åringen er overlykkelig i disse bikinitider....

PS! Det lønner seg å få hull på de først, lag et risp eller stikk hull på de så blir de enda fortere borte. Lykke til :)

Skrevet

lillemor har hatt molusker siden hun var 7-8-9 mnd. Har kjøpt noen kapsler på helsekost som jeg har blandet i yoghurt ol til henne, syntes hun ble bedre, at de liksom tørket inn i den perioden hun fikk disse kapslene, men så nektet hun å spise yoghurt.

Remasan heter disse kapslene. Det er pulver inni de, så jeg har åpnet de og hatt i yoghurten. Har også blandet i piano rislunsj(etter at hun nektet å spise yoghurt). De har ikke forsvunnet, men jeg har ikke turt å gå like "intenst" inn for det etter at hun nektet å spise yoghurt.Vil liksom ikke at hun skal få "stygga" på alt.

Skrevet

Hei,datteren min fikk mollusker da hun var tre år gammel. Legen sa vi bare måtte vente også ville de gå bort av seg selv. Det gjorde de ikke. De ble bare flere.

Det jeg gjorde var å bruke embla krem (du får den på resept,det er en bedøvende krem). Den smurte jeg på molluskene og lot den virke en halvtimes tid.

Da kunne jeg åpne molluskene med en nål (brukte sprøytespisser som du får kjøpt på apoteket). Rispet de på en måte åpne ved å stikke nålen inn fra siden på overgangen mellom huden og mollusken og dra oppover.

Når den er åpen kan du klemme ut innholdet som er som ett hvitt gryn. Det er viktig og ikke dra innholdet utover da det er er dette som er smittsomt. Jeg brukte bommullspadds for å samle det opp.

Det blør litt etter på, da brukte jeg flytende plaster på såret. Det er viktig med god hygiene så det ikke går infeksjon i såret.

Det måtte gjøres i mange omganger da datteren min ikke var særlig tolmodig og hadde mange mollusker. Jeg lot henne se på tegnefilm mens jeg holdt på, det hjalp litt.

Det dukket opp flere mollusker, men da bare fjernet jeg dem på samme måte og nå er hun helt mollusk fri.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har fått beskjed av leger at de skal ikke pilles på eller stikkes hull i, for da forsvinner de til slutt av seg selv..Har de ikke gjort det innen en viss alder blir de behandlet. Mollusker smitter ikke ved enkel berøring.

Datteren min hadde mollusker. Jeg lot de være, og de forsvant før hun var tre. Hvis han er veldig plaget kan du jo høre med legen

Skrevet

*de forsvinner hvis man ikke piller altså ...man må ikke være så utålmodig. Jeg vet at i sverige behandler de av og til med penicillin hvis det blir plagsomme mengder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...