Gå til innhold

Nå trenger jeg råd, jenter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla har lungebetennelse. Begynte på antibiotika i dag. Hadde 40,4 i feber kl 2030, fikk da paracet 250mg. Når bør jeg måle igjen, og hvor mye bør jeg forvente at den har gått ned?

Jeg er hjemme alene og er så fortvilet. Hjelp meg, jenter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg pleier å måle sånn ca hver 2 time jeg, stikkpillene skal ha en varetid på rundt 3 timer så etter to timer kan det hende tempen er på vei opp igjen. Etter en time bør den ha sunket med 1-2 grader alt etter hvor høy feberen er.

Skrevet

Mener at den bør ha gått ned minst en grad etter en times tid.

Du kan jo ringe legevakta eller noe og spørre, så får du et svar med litt mer faglig tyngde bak.

Lykke til, hun blir nok snart frisk!!!

Skrevet

Vi har fått beskjed om at feberen skal ned 0,5 grader 1 time etter at paraceten er gitt.

God bedring til jenta, heldigvis pleier pencelin å virke ganske kjapt. Så utpå dagen i morgen har du nok en mye kvikkere jente:-)

Skrevet

Ringte legevakta selv i et liknende tilfelle og de sa gi paracet og mål feberen etter 5 kvarter for å se om den har sunket. Hvis ikke den da hadde sunket skulle vi ta kontakt med dem igjen. Men i vårt tilfelle hadde febern sunket (men allmenntilstanden var ikke noe bedre) innen vi fikk satt inn noen stikkpille (kontrollmålte rett før) så da droppa vi det.

Skrevet

Da iler jeg opp nå og måler. Hater å være hjemme alene når sånne ting skjer. Takker så mye for svar.

Skrevet

Hei.

Tenker feberen har gått ned nå. Følg med hver 3.time i kveld/natt. Og du...ikke vær bekymret. Når hun nå får antibiotika så tar det knekken på den lungebetennelsen fortere en FY. Tenker hun er bedre allerede i morgen :) (snakker av erfaring. har ei på 4 år som hadde mye lungebetennelser når hun var mindre).

God bedring :)

Skrevet

Nå har hun 39,7. Jeg synes det er mye enda, jeg. Men den har i allefall gått ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...