Gå til innhold

Jeg fikk igjen på skatten, men samboern

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk restskatt..omtrent samme sum som meg, bare minus...Så leverte jhan begge selvangivelsene til en regnsakpsmann, lsika t det ble jevnet ut...og jeg hadde tenkt å bruke de pengene på ferie, ca 5000. Det kan jeg jo bare glemme....faen altså, jeg skal på ferie om neoen dager, og sitter her med 170 kr...Har ikke fått skattepengene, men det er jo egentlig mine penger, er det ikke??Er det dumt å "låne" lommepenger fra mine barns konto??Jeg får ikke lønn før om en uke, og da er jo ferien over.,..tviler på at jeg får forskudd..det er kommunen som er arb,giver...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man har felles økonomi så er det vel ett fett hvor pengene taes fra da regninga kommer?

Og uansett så får du jo ikke noe mere penger til ferien din selv om du får beholde skattepengene din selv...

Kommune og stat er vel av de arbeidsgiverene som kjapt og enkelt ofte betaler ut forskudd. Ta kontakt med lønningskontoret ditt i morra.

Skrevet

Her har vi felles økonomi, så det ville ikke vært noe problem om mannen min gjorde slik som samboeren din gjorde. Uansett: Det burde ikke være noe problem å få forskudd fra kommunen. Men det er jo viktig at du har kontroll, da - slik at du ikke havner "bakpå" for lang tid fremover.

Skrevet

Skattepengene kommer vel uansett ikke før i slutten av juni, så hvis ferien din er over da, har det jo ikke noe å si...?

Skrevet

Men det var da en veldig usjamerende samboer du har.... Hvis jeg forstod innlegget ditt rett...?

Hvis dere har felles økonomi hjelper vel han deg med ferien? Og har dere ikke felles økonomi - så er jo skattepengene dine - så da burde du ikke gått med på at han gjorde om på selvangivelsene...

Må ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønte dette jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...