Gå til innhold

Allergisk reaksjon...... engster meg i hjel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille på 2 år var med oss på skogstur i går. Så han fikk et myggstikk i panna. HUsker vagt jeg "klasket" til myggen. Så at det var blitt en god hevelse der da vi la han i går. Han hadde et stikk i tinningen også. Begge var blitt "store" - ca 2 cm i diameter og kanskje 0,5 cm hevelse. I morres var de omtrent det samme. Tenkte ikke mer på det.

Kl. 14 i dag ringte de fra bhg og ville jeg skulle hente han for han hadde hovnet sånn oppp i ansiktet. Jeg ble forskrekket da jge så han, og reiste rett til fastlegen. Han var helt skakk og rar i hele ansiktet. Pannekulen var nå 2-3 cm UT av hodet og ca 15 cm i omkrets - altså dekket den et øye og neover kinet også. Stikket i tinningen på den andre siden hadde fått hele den delen av hodet hans til å ese ut ca 3 cm mot siden, dette ga øret en merkelig vinkel. Hevelsen fortsetter nedover halsen mot kravebenet - også denne synes bakfra. Hodet er nå altså trillrundt på den ene siden og helt skakt fra pannen på den andre. Begge øynene er blitt innsunkne og knipes delvis igjen av hovne "hudpølser". Hun ser hetl syk ut. Han oppfører seg som vanlig, men jeg enster vettet av meg da det fortsatt øker selvom det går sakte.

Var som sagt hos fastlegen ca 1430. der fikk han allergimedisin. Snakket med en venn som er lege nå i kveld og har gitt han kortisontabletter etter det. Er det noen her som har vært borti lignende?

Hilsen en mor som engster seg syk før nattet.

Stopper det ikke snart???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!!! Gutten min reagerer på myggstikk også... ikke fullt så ille som gutten din, men ser virkelig ille ut. Han fikk allergi medisin i dag, som skal taes pga pollenallergi + myggstikk. Hovner opp skikkelig, og der ser helt forferdelig ut!!

Hvor gammel er gutten din? Min er 3 år..

Skrevet

Han ble 2 i april. Hva slags medisin har dere fått?

Skrevet

sorry, så jo at ungen din var 2 år:)

Hevelsen går bort sakte men sikkert etter 4 dager hos gutten min...

Skrevet

Herlighet. Stakkars liten. Blir din hoven etter ALLE myggstikk, eller bare av og til?

Skrevet

Uff - håper medisinene fungerer snart!

Min jente (16 mnd) reagerer også allergisk og vi har fått Phenamin - den er flytende og har en rød trekant på - så hun blir litt søvnig av den - men den funker kjempefint!

Hvis du fortsetter og engster deg må du bare ta kontakt med fastlegen igjen i morgen, evt legevakten i kveld... Du skal ikke gå rundt å være usikker!! Det er ingen som takker deg for at du lar være å oppsøke lege - bedre å oppsøke lege en gang for mye...

Lykke til og riktig god bedring til sønnen din =)

Klem fra

Skrevet

Av alle stikkene.. har fått 3 stk i sitt korte liv, men alle har hovnet opp skikkelig! Vi fikk Zyrtec i flytende form, som han skal ta 2 ganger daglig hver dag. Hele sommeren.. Og når pollenet gir seg, så kan vi bruke det når/hvis han får myggstikk, for og bearbeidet stikket på en måte...

Skrevet

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, da...

Jeg er ikke "allergisk" men veldig sensitiv til nye mygg. Får fremdeles sånne når jeg får nye stikk, det jeg fikk på mauritius og i texas ikke så lenge siden var verdt en titt! Allergimedisin hjelper veldig. OG så sant det ikke er inni munnen eller noe slikt så går det jo greit da! Jeg har (kryss i taket) aldri blitt stukket av veps og har lettere panikk for det, da!

Skrevet

Uff, ekle greier. Skal vel noe til å få myggstikk inne i munnen *s*.

Håper snart det snur...eller får ikke jeg sove i natt.

Sprinkelsenga skal i hvertfall inn på vårt soverom i natt.

Skrevet

vel...han fortsatte å hovne opp....og vi tok etterhvert kontakt med legevakta. vi kom raskt inn til lege og ble sendt videre til akuttmottaket på sykehuset. han fikk kraftigere kortison...og nå....flere dager senere er han snart normal igjen. Gruer meg veldig til sommeren nå ja.....

Skrevet

Jeg reagerer slik på vepsestikk. Ble stukket i håndleddet for noen år siden, hele armen var minst dobbelt så stor i over to uker, før det sakte begynte å gi seg, DA først klødde det...

Jeg har liggende kortison og ... ett-eller-annet, som jeg har med om vi skal utenfor allfarvei, det værste er å bli stukket i halsregionen.

Jeg har fått beskjed om at ungene heller ikke bør bli stukket.

Skrevet

Jeg reagerer på mygg jeg og... Men verre med veps... Ser ikke bra ut, men ikke noe å engste seg for om du har vært på legevakten osv...

Skrevet

uff, ja. ille med veps også, men tenk hvor mange fler myggstikk en gjennomsnittsperson får i løpet av eb sommer :-((((

Skrevet

Jeg er dødsallergisk mot veps... Mygg er VELDIG ille... Men heldigvis så stikker de meg MEGET sjelden... Skjer faktisk aldri av en eller annen grunn.... Priser jeg meg lykkelig for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...