Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

læste nu på eksem sidene at det va ei mor som hadde en unge som fikk eksem etter han hadde begynnt i barnehagen.. å at ho angra på at ho lot han begynne så tidlig for viss ho hadde venta hadde immunforsvare blitt sterkere å han hadde sloppe å fått eksem..

det samme skjedde me min gutt.. han har nu fått eksem,3 md etter barnehagestart

æ har så dårlig samvittihet at æ vil bare skrik..

e det virkeli sånn at han kunne unngått det dersom han hadde vært eldre år han begynnte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan du ikke vite. Det har jeg forresten aldri hørt om, det er nok bare en teori. Gutten min har atopisk eksem og han har ikke engang trilla forbi en barnehage ennå...

Skrevet

søstra mi ventet med å sende alle sine i bhg til de var 3 år, men alle fikk eksem før de begynte i bhg...tviler på at det å utsette bhg har så mye å si

:)

Skrevet

Det er noe du aldri vil finne ut av. Kanskje det har en helt annen forklaring? Og tenk på alt som er positivt for sønnen din med barnehage? Han får mange lekekamerater, han blir sosial, etc.

Du gjør så godt du kan for din lille sønn, husk det!

Skrevet

Nei jøss, det må du ikke ha dårlig samvittighet for. Og helt ærlig synes jeg det høres rart ut at barnehagen skal ha skylden for at barn får eksem..er det noe i barnehagen som man ikke har hjemme mener jeg? Eksem er jo ikke smittsomt?

Skrevet

takk førr at dåkker svarte så fort.. æ håpa det ikke e æ som har gjort det sånn at han har fått eksemen.. stakkars lillevænnen min..

Skrevet

veit ikke ka som kunne gitt han eksemen i barnehagen å ikke hjemme.. æ begynnt å tenk på at det kunne vær lufta inne der eller nå sånnt.. æ veit ikke.. alt æ tenk på e om æ gjor feil i å la han begynn i barnehagen..

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om og det synes jeg ikke du skal tenke for mye på. Det finnes massevis av unger som ikke går i barnehage som også har eksem.

Skrevet

så de kan ikke få eksem av ett eller anna i lufta?..sikker? for barnhagen e ganske gammel..kansje fra 1970 ca..

Skrevet

Det kan de jo, men det er jo strenge regler for utlufting etc i barnehager. Langt strengere enn i privathus. Er det ikke noe som heter småbarnseksem, forresten? Som starter rundt ett år? Eneste jeg kan tenke meg han får eksem av, er at han spiser en type mat(sitrusfrukter f.eks.) han ikke får hjemme.

Skrevet

eller håndsåpa. Spør litt rundt dette, så kanskje du finner ut av det og evnt kan unngå det han reagerer på.

Skrevet

å? ett eksem som går over når han blir større? får håp det e det da, nu blei æ litt gla *håpe håpe* kan jo vær det han har fådd da! han har ikke spist nå uvanli egentli.. eneste e at æ bruka en ny type grøt, småfolk med bringebær i..

Skrevet

Neineinei

Eksem kommer av mye annet enn bakterier fra barnehagen!

Vær glad for at du har sendt sønnen din i barnehage du - eksemet ville ha kommet uansett

Skrevet

Hva slags eksem er det snakk om da? Tror ikke du skal klandre barnehagen (og dermed deg selv) for dette. Noen har atopisk/sensitiv eksem-hud mens andre ikke har det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...