Gå til innhold

i disse grilltider ( potetsalat)

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk så lyst te å grille i morra, men blir så kvalm og ekkel av disse kjøpe potetsalatene, er det noen som har ei knakande god, ikke kvalmande oppskrift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Denne synes jeg er god:

400 g poteter

8 ss lettrømme

ca 1 ts sennep (kommer ann på hvilken sennep du bruker og om du liker sterk sennep smak)

ca 1 sylteagurk

1 ts sylteagurk saft

evt litt løk, salt, pepper, sitronsaft

Du må smake deg frem med sylteagurk og sitron. Denne er mye friskere enn de du får kjøpt, de er som du sier kvalmende!

Skrevet

Kokte poteter i terninger. Bland 1 pose lettremulade med 1 beger lettrømme med litt grov sennep og litt salt. Bland alt dette sammen og ha i purre. Denne får jeg mye skryt av!

Skrevet

tar det litt på feelingen da, men den er rå god :) varme poteter (ca 8-10 i vanlig str) et beger lettrømme, 1 pose majones, litt sukker (1-3 ss), litt salt (par ts), hakket purre også smaker du til med frank sennep til slutt :)

Skrevet

Skryt for, mente jeg (sjelden man får skryt AV en pot.salat, kanskje...)

Skrevet

Mors sin:

Så mye poteter du vil, i forhold til hvor mye du skal lage

Like deler cremefraiche og majonnais

purre

kokte egg(kalde) i biter

evnt. Hvitløk eller kapers

Frisk og god ingenting er som hjemmelaget

Skrevet

8-10 store poteter

1/2 løk

1 pk majones

1 pk lettrømme

15 ringer sylteagurk

1/2 agurk

2 ss sukker

2 ts eddik

Skrevet

For ikke å få en kvalmende potetsalat er det viktig med noe surt som eddik,sitronsaft eller sylteagurker.Hvitløk,pepper og oppkuttet chilli gir mer smak av det sterke og mindre overveldenhet av fete ting som rømme og majones.Masse vårløk i er også supert!

Selv lager jeg av lettrømme,majones,egg,poteter,sitronsaft,pepper,hvitløk og chilli...

Skrevet

Jeg bruker Kesam fra Sans, og litt mer epler enn vanlig...Blir litt "lettere"

Skrevet

mye likt min, men jeg har og eple-terninger i. kanskje 2 epler til en stor porsjon (av 8-10 storepoteter)

Eller mye likt, rømme, litt majones, sylteagurklake, hakket sylteagurk, purre, salt og pepper.

Etter jeg begynte med denne er det meget sjelden jeg kjøper potetsalat

Skrevet

Glømte 6 egg-viktig:-)

Skrevet

Jeg lager potetsalat uten rømme, creme fraiche og majo og sånt jeg da...liker ikke majo :S

Jeg bruker:

nypoteter i båter m/skall, koker de såvidt møre.

en hakket chili

hakket persille

et par fedd hvitløk

sukkererter

dill (innimellom)

..eller egentlig bare alt du vil av friske krydderurter.

Lager en dressing av olje/eddik, en skje sennep, litt sukker, og har over. Blir bedre når den får stå en times tid i kjøleskap og trekke til seg dressing før servering :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...