Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Fordi de ikke er utviklet nok til å tåle alle stoffene som er i kremene. Tror det var nyrene som ikke tåler dem hvis jeg husker rett.
Fisk med CV Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Hallo?? De kan jo dø av det. Like uansvarlig som å bruke babybjørnen jo. Solkremen inneholder stoffer som ikke er bra for den lilles hud. Så skal de uansett ikke utsettes for direkte sol.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 så lenge de ikke kommer seg fram på egen hånd er det jo ikke noe problem å holde dem ute av sola, og da trengs ikke solkrem. Det er ganske bra solfaktor i skygge Noen sa et annet sted at man kan bli solbrent også i skyggen, men det er sånt du trenger å tenke på hvis du skal til tropene...her i norge pleier ikke det være et problem!
Tamline Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2007 er det farlig om jeg har smurt han en gang da? han er snart 3 uker
bobby - nr 2 i juli Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Nei, det er ikke farlig! Hvis det var farlig måtte det jo stått på flaska at man ikke skulle bruke den til små babyer. Jeg har babyline sin, og der står det i alle fall ingenting. Men bruk med måte :-)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Fisk med CV Innlegget ditt er ment for å provosere, ikke sant? bet ikke på selv...men sikkert de som gjør det )
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Neida, det er sikkert ikke farlig at du har smurt han en gang. Jeg bruker solkrem på min baby. Han er 7måneder. Grunnen til det er at han fikk soleksem i ansiktet etter en liten tur i vogna. Jeg prøvde å ha skygge over han hele tiden men det er vanskelig å få til 100%. Jeg bruker da solkrem som ikke er tilsatt farlige stoffer. De sikreste kremene med tanke på dette, ifølge flere tester er: Dr.Hauschka, Babyline og Eucerin. Disse tre kan du trygt bruke på babyen!
LivetErEnLek Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 Trenger ikke å smøre dem så lenge de ikke er mobile, men nå er snulla mi 10 mnd og stabber rundt her og da er det mer eller mindre umulig å holde henne ute av solen. Også har hun veldig lys hud og rødt hår, så vi tar ingen sjangser og adermas barnesolkrem med 25 i faktor er kjøpt inn og brukes flittig
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 var sikkert ment å provosere ja. I Foreldre og Barn sto dette: "Når det gjelder spedbarn bør man unngå å smøre de med solkrem de tre første månedene. - Årsaken er at spedbarn har et umodent hudsystem, samtidig som kroppen er dårligere til å bryte ned kjemikalier. De første månedene bør man uansett generelt unngå å soleksponere barn, forklarer Austad." (Austad er overlege ved hudavdelingen på Rikshospitalet) Min var under tre mnd ifjor sommer, var en veldig varm og solrik sommer, og måtte rett og slett være en del inne med han. Lettere å holde det svalt inne, foruten sol kan det jo bli ganske varmt innunder kalesjen på vognene.
mai mammaen til to Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 herregud da.. jeg var til en HUDLEGE SPESIALIST i høst..pga at jeg har så mange føflekker som jeg syntest hadde forandret seg så masse under graviditeten.. datteren min som da var 4 mnd var med meg.. han sa at det beste man smurte så små barn med var sunblock... jeg ble helt paff fordi jeg hadde lest inne på sidene her at man IKKE skulle bruke det..for huden fikk ikke puste osv... så jeg sa det til han jeg..da begynte han å små le..så spurte han meg fint.. har huden lunger?det har iallefall ikeke jeg hørt sa han.. bruk sunblock på henne du.. sa ingenting om at det er farlig å bruke solkrem på babyer.. skal man sitte inne hele sommeren da kanskje? man blir brun av å ligge i skyggen og... nei ikke ta alt på alvor..og NEI du har IKKE skadet den lille babyen din..ta det helt med ro
~Simelisa & Marina~ Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 Heisann... Greit d med solkremen...men hvorfor i alle dager blander du inn Babybjørn? regner med du mente bæreselen???
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #14 Skrevet 4. juni 2007 Hehe.. regner med at hun sammenlikna de to tinga. Da har kanskje babybjørnen også blitt fraråda av noen, den er sikkert og "farlig" å bruke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå