Gå til innhold

Flere som ser små "sølvkuler" fare forbi øynene?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver dag, flere ganger ser jeg slike små lyskuler foran øynene. Dette har jeg ikke opplevd så mye av før. Hva kan det være? De kommer jo selv om jeg sitter stille, er ikke svimmel eller noe.

Er det vanlig eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forresten 20 uker på vei

Skrevet

jeg har det samme som deg, vet ikke helt hva det kommer av, men kan jo være baby som presser på en blodåre eller noe ?

rgner med det har noe med blodtrykket å gjøre :)

Skrevet

Har det noen ganger jeg og, men aner ikke hva det er... :P

Skrevet

Det hender fra tid til annen, en gang var det veldig voldsomt og da mistet jeg faktisk synet på det ene øyet i noen minutter etterpå. Reiste jo på legevakt og sykehus, og ble undersøkt opp og ned ...så sa de det var en form for migrene, bare uten hodepinen. Snålt.

Skrevet

Høres ut som synsforstyrrelsene jeg får som forvarsel før et migreneanfall. Mange som får det når de er gravide.

Skrevet

Får også det dersom jeg hoster, eller kaster opp...

Skrevet

sånn har jeg og jeg er ikke gravid ennå, jeg har migrene da... å før den får jeg noe som heter aura(synsforstyrrelser som prikker o.l.)

migenen min går og utover synet på den måten at jeg ser dårligere av og til under anfall.

noen har aura uten å få migreneanfall og, men nå er jeg da usikker på om det er sånn at gravide kan få migrene, eller graviditet roer ned migrene...

eller det kan være no så enkelt som litt høyere blodtrykk som gjør det?

Skrevet

Men jeg har ikke hatt migrene på 1 år..da får jeg en annen type synsforstyrrelse, mister sidesynet og det blir hvitt der sidesynest skulle ha vært...

Jeg er jo ikke trøtt, tørst, sulten, sliten eller noe som helst når jeg får de.

Skrevet

Jeg hadde dette da jeg var gravid. Bare at jeg så dem for meg som svarte prikker. Legen min sa det var helt normalt, og at det hadde med blodtrykket å gjøre. Bare koppen som sa ifra: roe litt ned;-)

Skrevet

ok, takk for svar! Skal jo ikke til legen på kontroll på evigheter. Slappe av kan må gjøre når jeg blir gammel...litt vanskelig nå med full jobb og to små unger i huset:/

Men greit å høre at det er vanlig da!

Skrevet

hehe, ja da er det ikke så lett å få slappet av;-/ Bare for å legge til så hadde jeg bra blodtrykk ved hver kontroll, selv om jeg hadde disse symptomene. (og jeg hadde oftere kontroller enn hva man har i dag tror jeg...) Lykke til videre i svangerskapet;-)

Skrevet

Jeg har også det som kalles migrene med aura (ikke hatt anfall på flere måneder nå da... *bank i bordet*). Men jeg ser gult før hodepinen kommer (ca 20 min før).... akkurat som å se på en blitz, og klarer ikke se klart når jeg fokuserer på ting (bokstaver etc).

Jeg pleier også å ha små grå flekker som kommer når jeg ligger og leser f. eks... Ikke veldig plagsomt da men...aner ikke hva det er for noe....

Tror nok ikke det er noe farlig (høres ut som flere har hatt det). Så bare ta det opp på neste kontroll du ;)

Skrevet

Hei hei..

Dettan e mett andre svangerskap, forige gang så hadde æ svangerskapsforgiftning. Så dennan gangen har dæm vært nøye på å følge me på alle syntoman som føll me svangerskapsf.

Va på en grundig kontroll på sykehuse fordi æ hadde hodepine å noe høyt blodtrykk, da spurte legen mæ om æ så sånne sølvkule, d va et tegn på svangerskapsf.

Men d treng jo ikke å bety så masse, d dæm føll nøye me e jo urin å blodtrykket + om man e hoven... Men d kan du jo nevne på neste kontroll...

Lykke te...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Har hatt sånn både som gravid og ikke-gravid, og jeg synes det hegner sammen med blodtrykket...at det er lavt blodtrykk som gjør at dette skjer. Hadde sånn hver dag i noen uker/måneder da jeg var gravid med snulla,- trengte ikke å være svimmel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...