Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Jeg har aldri kokt vannet, men begynte ikke å gi vann før gutten min begynte med brød i 7-8 mnd alderen. Før det var det kun mm som var drikke.
~mamma~ Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Hvis vannet i springen har god kvalitet, kan helt nyfødte få vann rett fra springen.
nutri Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2007 koker vannet når jeg lager mme. Men tenkte nå i sommervarmen var det greit å gi litt vann innimellom, men lurer altså på om det må kokes først. Han er 4mnd
hvemerjeg? Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Dette tror jeg du vil få veldig forskjellig svar på. På sykehuset ga de vår nyfødte sønn vann rett fra springen. Men vårt første barn sa den helsestasjonen vi da tilhørte at man kunne slutte å koke ved 3 mnd., nåværende helsestasjon sier 6 mnd. Ikke lett å bli klok...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Når de begynner å krype litt rundt på gulvet, trenger man ikke koke vannet lenger! Men varmt vann må man koke..
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Vi kokte vann til han var mellom 6 og 7mnd. Ikke pga av ufarlige bakterier som de på gulvet, men i vann kan det være bla coli-bakterier og andre bakterier som kan være farlig for spedbarn. Folk med utviklet immunforsvar takler jo det meste, men det gjør ikke de søte små.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Man får så mange forskjellige svar på dette, så jeg velger å vente til vesla er 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå