Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 34+2, og for 3 uker siden var jeg lagt inn på sykehus med premature rier, de klarte heldigvis å stoppe fødselen, men må ta det veldig med ro. det jeg lurer på er om vi kan ha sex likevel.....?? begynner å bli en stund siden, og det er er kiipt for begge to!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at de fraråder dem med premature rier å ha sex nettopp fordi dette kan starte fødselen (si det til livmoren min, ikke fa** om det funker her...grrrr...), men fikk du ikke beskjed om dette når du lå inne? Slik jeg har skjønt det så gjelder det uansett stort sett bare frem til ca 34-35 fullgåtte uker fordi de sjeldent stopper en fødsel etter det, men er jo kjipt å få såpass lenge før likevel da. Tror jeg hadde ringt en jordmor og spurt om jeg var deg.

Skrevet

de sa vel det da jeg ble skrevet ut av sykehuset... jeg har en moden livmorhals, ca 2 cm lang, hvor mye skal til for at det skal bli fødsel da? er jo litt tidlig enda....

Skrevet

Jeg vet ikke, er vel tilfeldig, men som sagt, ta en kjapp telefon til jordmor/føden så får du et bedre svar enn her inne i hvertfall :-)

Skrevet

Jeg fikk sexforbud når jeg hadde premature veer.Prøv å holde deg til uke 36 ivertfall:)Så sant alt er bra med baby skulle det da ikke være noe i veien for å ha sex da.

Hørtes herlig ut...Er i uke 32 nå snart og får IKKE lov pga premature veer....igjen...

Skrevet

Jeg var også innlagt på sykehus med premature rier i uke 31, er nå i uke 33 + 1. Jeg har fått beskjed om å vente med å ha sex frem til jeg var i uke 34. Men man skal jo være forsiktig etterpå også. Visst du kjenner at sexen fører til kynnere/ rier bør du kanskje drøye den litt til, kjipt å få i uke 34. Men jeg ser frem til uke 34 ;) Jeg hadde prøvd meg litt frem...

Skrevet

ok! takk for svar! tror jeg tar en telefon til føden....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...