Gjest Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 jeg er 34+2, og for 3 uker siden var jeg lagt inn på sykehus med premature rier, de klarte heldigvis å stoppe fødselen, men må ta det veldig med ro. det jeg lurer på er om vi kan ha sex likevel.....?? begynner å bli en stund siden, og det er er kiipt for begge to!
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Jeg vet at de fraråder dem med premature rier å ha sex nettopp fordi dette kan starte fødselen (si det til livmoren min, ikke fa** om det funker her...grrrr...), men fikk du ikke beskjed om dette når du lå inne? Slik jeg har skjønt det så gjelder det uansett stort sett bare frem til ca 34-35 fullgåtte uker fordi de sjeldent stopper en fødsel etter det, men er jo kjipt å få såpass lenge før likevel da. Tror jeg hadde ringt en jordmor og spurt om jeg var deg.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 de sa vel det da jeg ble skrevet ut av sykehuset... jeg har en moden livmorhals, ca 2 cm lang, hvor mye skal til for at det skal bli fødsel da? er jo litt tidlig enda....
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Jeg vet ikke, er vel tilfeldig, men som sagt, ta en kjapp telefon til jordmor/føden så får du et bedre svar enn her inne i hvertfall :-)
Lita1 Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Jeg fikk sexforbud når jeg hadde premature veer.Prøv å holde deg til uke 36 ivertfall:)Så sant alt er bra med baby skulle det da ikke være noe i veien for å ha sex da. Hørtes herlig ut...Er i uke 32 nå snart og får IKKE lov pga premature veer....igjen...
Gravid m. nr. 2 Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Jeg var også innlagt på sykehus med premature rier i uke 31, er nå i uke 33 + 1. Jeg har fått beskjed om å vente med å ha sex frem til jeg var i uke 34. Men man skal jo være forsiktig etterpå også. Visst du kjenner at sexen fører til kynnere/ rier bør du kanskje drøye den litt til, kjipt å få i uke 34. Men jeg ser frem til uke 34 Jeg hadde prøvd meg litt frem...
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 ok! takk for svar! tror jeg tar en telefon til føden....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå