Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Gutten min er 3 mnd. og har helt siden fødselen vært kjempe hard i magen (han har fått mme siden han var 2 uker). Sånn at han sliter veldig om det ikke noe bæsj en dag.. Jeg har måtte hjelpe han ofte med massasje og temp. måleren, og det som kommer først er kjempehardt.. I dag så trykka han noe veldig, og jeg var sikker på at det var kommet noe, men ingenting.. Så dette er hva jeg har prøvd: - Malt--> Hjalp ikke -Fotsoneterapi--> Han hadde 7 bæsjebleier det døgnet, men ble like hard. - Manuellterapeut--> Han var litt stiv i ryggen, så han trodde det kunne hjelpe og rette opp, men fortsatt like hard. -Duphalac--> Startet med 6 ml. i døgnet, hjalp i noen uker, så hard igjen. Legen sa jeg kunne doble dosen, så han fikk 12 ml. i døgnet en periode, men ble hard igjen.. Da sluttet jeg med det, for vil ikke at han skal få så mye sånt, og i hvertfall ikke når det ikke hjelper.. Vil ikke øke dosen noe mer.. - Sviskesaft--> Hjalp en periode (fikk anbefalt det av hs). -Kiropraktor--> Heller ikke hjulpet.. Jeg har hørt at babyer som får mme ofte kan få begynne med velling litt tidligere enn andre.. Og at litt fast føde kan hjelpe.. Men jeg har ikke gitt han dette enda, men lurte på om jeg skulle prøve en ts. i kveldsflaska hans snart.. Hva syns dere? Andre råd?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Sviskepure? Lag selv.. Bedre enn saften..
Labbetøs Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Vet jammen ikke helt. De kan fort ble hardere i magen av grøt/velling tidlig. Får han over maxdosen av mme? Det første jeg ville gjordt var å gi han vann på flaske. Vann er ikke farlig for dem på noen måte, og veske hjelper til å mykgjøre slik at avføringen ikke blir så tørr og hard.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 velling ville jeg ihvertfall ikke gitt om han allereder er hard i magen! Da ville jeg heller gjort en skikkelig innsats på å prøve å få han til å drikke vann.. eventuelt blande litt melkepulver for å gjøre smaken litt bedre! væske er veldig viktig for at magen skal fungere..vil tro at om du kun tilsetter mer fast føde at ting bare blir verre da!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Nei, han får ikke over max dosen. For han orker ikke drikke så mye, for han er jo så full i magen sin.. Eller i tarmene da.. Ja, vet at velling kan slå begge veier, men tenkte at det kanskje var verdt et forsøk, at det ble bedre med litt fast føde i magen.. Har gitt han litt vann, men ikke så mye, for han vil ofte ikke ha etter at han har spist, å så er jeg så redd for og gi han det for nært neste måltid, sånn at han blir mett av det, og ikke orke mat.. Så hs sa jeg skulle gi han melk og ikke vann.. Men prøver i ny og ne.. Men det har heller ikke hjulpet enda.. Huff.. ikke lett når jeg ser han har så vondt.. Har laget hjemmelaget sviskesaft en gang, men han er ikke så glad i sen sviskesafta generelt.. Men skal de (hvis de har behov for det) har slike ting i melka si hele tiden? Dette er jo noe de skal klare selv.. Takk for svar=)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 du kunne jo prøvd å lage sviskegrøt med mme på...mmm, smaker nok mye bedre enn å drikke det!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Hm.. Ja, kanskje det.. Men hvordan lager jeg det da?=)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Jeg har hørt at raspet pære gjør underverker, prøv det! Lykke til, forstår hvordan du har det.
noje Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 En spiseskje rapsolje hver dag. Jeg ville ikke satset på mer mat. Vann er viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå