Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Svigermor var innom sted,og når hun skulle gå igjen så sa hun at neste gang skulle hun ta med snuppa 21 måneder ut å spise softis...Hun har fått det flere ganger hun,men ville dere sendt barna deres avgåre midt i uka før leggetid for å spise softis?? Bare lurer.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Må ho ta ho med rett før leggetid da? Jeg hadde ikke vært spesielt glad for det, men så blir lille her ganske gira av sukker også.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Nææææ... Vet ikke helt.. Ikke hvis det ikke var en spes grunn for det.. At svigermor ser ho sjelden eller noe..
eva luna Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Så lenge de er hjemme igjen til leggetid så ser jeg ikke problemet. Kommer jo litt an på hvor ofte småen får is også, det er jo ikke det sunneste i verden, men ikke ofte det er så fint vær ute da :-)
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Nå skal jo ikke små barn ha softis i det hele tatt egentlig da
dama Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 jeg tror helt klart at hun kommer til å bli alvorlig syk, hvis hun får soft is.. i hvertfall så tett innpå sengetid.. søvnmønsteret hennes kommer til å være ødelagt i 3 mnder framover.....
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Nå hadde ikke min svigermor fått tatt med podenut på noe, for hun er ikke helt tilregnelig.. Men dere kan vel legge det til helg viss dere synes det er greit at hun får være med bestemor alene.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 jeg hadde ikke sendt han ut rett før leggetid for å spise is..men dette er kun fordi han våkner hele tiden de første timene etter han er lagt hvis han har fått i seg noe sukker før leggetid. Ellers på dagen hadde jeg blitt veldig glad om hun henta han.. han er ikke særlig glad i is, så det er ikke mye han hadde fått i seg..i tillegg hadde det vært deilig med litt fri midt på dagen:o)
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 eh gjør det noe da?? er det noe jeg ikke skjønner? er soft is farlig og?
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 Gravide og små barn skal ikke ha softis pga alle bakteriene som dannes i softis maskinene. For å holde en sånn konsistens på isen må maskinen være litt varm hele tiden, og vi vet jo alle hvor fort det danner seg bakterier i melkeprodukter. Er visst fare for ecoli smitte eller noe. Jordmor sa hvertfal at dette ar en av de viktigste tingene å holde seg unna under svangerskapet (er vist ikke så mange som vet dette) Vanlig kuleis forøvrig er helt ok at barn får
Blue Lady Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 Hadde syntes det var helt i orden. Orker ikke å lage problemer av noe som ikke trenger å være det, hun skal nok ikke ta ut jenta så mange ganger uansett.
Blue Lady Skrevet 4. juni 2007 #13 Skrevet 4. juni 2007 Forresten, viss man vasker softismaskinen en gang i uken, danner det seg ikke slike skumle bakterier. Jobbet på cafe før og hadde næringsmiddeltilsynet på besøk ofte og sjekket isen, fant ikke noe galt med den noen gang, siden va vaska så ofte sa de.. Men man har jo ingen garanti for at alle vasker så ofte som man skal da.
Piipii Skrevet 4. juni 2007 #14 Skrevet 4. juni 2007 I alle dager, syns nå det hørte veldig koselig ut jeg da. Hadde noen av bsteforeldrene til snuppelure hr sputom det hadde jeg blitt kjempe glad. Og om det nå r så farlig med softis, kan hun vel heller kjøpe en vanlig is da:) Skjønner ikke helt hvorfor lage det store problemet ut av dette, men men det er nå meg da. Aller har forskjellig smak og mening
Beth84g Skrevet 4. juni 2007 #15 Skrevet 4. juni 2007 Jeg hadde blitt kjempeglad om svigermor hadde tilbudt seg det jeg. Endelig litt fritid!
Honningmelon Skrevet 4. juni 2007 #16 Skrevet 4. juni 2007 Hadde ikke hatt problemer med det, nei, så lenge det bare er en gang i blant.
suseduse Skrevet 4. juni 2007 #17 Skrevet 4. juni 2007 Hvis du ikke vil det, så sier du bare nei! Din unge, dine regler.. Men personlig ser jeg bare ikke problemet, men du har sikkert dine grunner, og det aksepterer jeg
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 4. juni 2007 #18 Skrevet 4. juni 2007 Jeg ser ikke helt problemet,jeg:) La de få kose seg sammen.
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #19 Skrevet 4. juni 2007 Det visste ikke jeg heller...Hadde delt dilla på det når jeg var gravid jeg...) nå er det ikke overalt det er disse bakteriene heller da, så vi hadde vel flaks:) Men til hovedinlegger; jeg ville synes at det var ok så lenge de er hjemme igjen til leggetid. LITT alene-med-farmortid blir de ikke bortskjemte av..
Tommage♀♂ Skrevet 4. juni 2007 #20 Skrevet 4. juni 2007 Jeg liker ikke at de små får snop og søtsaker på hverdager,men is hører sommeren til, så jeg hadde ikke sett noe problem i det=)
EnJente_m_EnJente Skrevet 4. juni 2007 #23 Skrevet 4. juni 2007 I norge, på steder hvor det går bra, som feks mc donalds, eller type isstendere på aker brygge feks. er det ikke farlig å spise is. De går så bra, at de refylles hele tiden og alltid er "ferske". Tenkte bare jeg skulle si det ! Lett å bli for hysterisk
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 4. juni 2007 #24 Skrevet 4. juni 2007 Skal ungen tidlig opp dagen etter da? På småen her hadde det ikke nyttet (men nå er det ikke noen problemstilling for oss da han uansett ikke tåler softis). Men.. Om barnet ikke skal tidlig opp og i bhg. dagen etter så går det vel an med en liten utskeielse.. men det trenger jo ikke bli noen vane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå