Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 det hvite belegget som er i kjønnsorganet på jenta, skal det vaskesbort?? barnepleieren på sykehuset gjorde ikke det. hun sa at det bare skulle være der, men hun sa ikke hvor lenge det skulle være der.
kaur *har født!* Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Man vasker aldri imellom kjønnsleppene på jentebabyer...
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 enn hvis de har fått avføring der da. da må d jo vaskes.. alt er så nytt. men spennende
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Hvorfor skal man ikke vaske der egentlig??
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 fordi vaginan er selvrensende.... og vasker man feil kan man ødlegge den naturlige balansen... det gjelder voksne jenter også det.lett å feks få sopp...
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Den første tiden gjorde vi ikke det, fordi vi fikk beskjed om at det ikke skulle vaskes der... Men så var det noen som sa noe om at hvis man aldri vasket litt forsiktig der, så kunne de få infeksjoner pga bakterier... Så da blei jeg litt i tvil,... jeg vasket derfor vekk litt hvis hun hadde mye sånn "hvitt belegg" .... Nå får hun stadig vekk mye bæsj inni der synes jeg (2 år) så da tar jeg forsktig og vasker akkurat i åpningen lissom.. Det kan da ikke være bra at hun går med rester av bæsj i tisse/skjede åpningen heller... ? Det står jo i bøkene at grunnen til at mange kvinner får urinveisinfeksjon i sv. skap er fordi bakterier fra tarmen vandrer inn i skjeden.. så da kan jeg ikke skjønne at det er noe bedre å gå rundt med bæsje-rester der heller... eller hvitt belegg.... ? Men selvølgelig.. kan hende jeg tenker helt feil.. er ingen lege.. :-)
Coolbela Skrevet 4. juni 2007 #8 Skrevet 4. juni 2007 Har nå 3 jentebabyer selv og har vasket dem alle mellom kjønnsleppene. Ikke noe problem. Tar ikke skade av det, få vekk avføring.
Audacious Angel Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 Jeg fikk beskjed om å veldig forsiktig ta det bort med en bomullspinne om det var mye og hadde vært der en stund, men for all del ikke overdrive vaskingen nedentil. Ang bæsj så skjer jo det rett som det er at kommer litt som sitter i åpningen. Dette må bort hvis ikke er det fare for infeksjoner! Men ikke vask hardt med en klut for du må passe på at det ikke går inn i vagina. Det enkleste jeg syns er å skylle med rennende rent vann.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 man må vaske bort bæsjen- og bæsjen kommer stort sett til i alle krinkelkroker- og det er viktig å få bort ALT hver gang det hvite belegget er ganske seigt på en måte så man må liksom ta ganske "hardt i" om en skal "skrape" det bort liksom- og DET skal man IKKE gjøre forøvrig jan det vere veldig bra å bruke en tynn og myk vaskeklut- jeg brukte LIBERO baby care for å vaske bort bæsj med- pakke med papirkluter, som man veter i lunket vann, mye bedre alternativ enn våtserviettene, de har gjerne sterke såper/parfymer, og det er ikke gunstig å "putte inni" jentetissen, det forstyrrer gjerne denne naturlige "floraen" deres så selvsagt alltid tørke fra øverst i kjønnsleppene og bakover til rumpen for å unngå å dra tarmbakterier mot urinrøret, og av samme grunn, må man vaske jentebabyen mellom kjønnsleppene for å fjerne avføring men dog på en så skånsom måte som mulig
doble Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 Det hvite fettet trengs ikke tas vekk med det første...det vil jo forsvinne etterhvert som man bader ol. Blir det bæsj innimellom i krokene,(noe det alltid blir) er det beste å ta en liten bomullsdott med litt olje og vaske det forsiktig bort. Men aldri vaske med såpe/intimsåpe ol. holder i massevis med bare vann og evt litt olje hvis det sitter godt;)En hånd under magen/brystet og den andre til ¨å vaske rumpen med. funker kjempe bra (ihvertfall når de er blitt litt større). Liker ikke bruke våtservietter...
*Milla74* Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 Ja, det er viktig å få vekk all bæsjen, så hvis det er noe mellom kjønnsleppene, må man selfølgelig vaske der. Det er også viktig at man vasker "riktig vei" altså fra skjeden til anus, for å unngå å dra med mer bæsj eller bakterier. Men dette er vel det samme som vi gjør på oss selv, er det ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå