Gå til innhold

Hvor mye er det vanlig å legge på seg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd for å legge på meg mangekilo, som jeg vil måtte streve for å få vekk etter svangerskapet. Jeg er i min 10 uke, og har kanskje gått opp 0,5 kg. Hva er gjennomsnittet en legger på seg egentlig? Leste et sted at det er 10 kg, men det kan da ikke stemme?

Hilsen en som ikke vil bli kvapsete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nok vente deg vertfall 10 kg. Mellom 10 og 15 blir sett på som normalt.

Skrevet

Har lest at det er vanlig å legge på seg rund13 kg, men 20 kg er også vanlig!!

Kiloene renner av når du ammer vettu...

Skrevet

10-12 kg mener jeg å ha hørt...

Skrevet

10-12 kg er det som er vanlig at ungen,morkake,fostervann osv. veier.. kommer man over dette, er det oftest fett man legger på seg i tillegg.. men dette er jo veldig forskjellig fra person til person! men ikke vær redd om du legger på deg rundt 10 kg hvertfall , må du bare regne med , og det forsvinner jo etterpå ;)

Skrevet

i Norge ligger gjennonsnitts vektøkning på 12,5 kg.

Skrevet

Har hørt at 10-12 kg er normalt. Men hva er egentlig normalt?!? alle har forskjellig kroppsbygning så hvis f.eks moren din la på seg 15kg så er det ikke sikkert at det er det som er "normalt" for deg. Har hørt om noen som nesten la på seg 30 kg....

Men hvis du spiser normalt (en skal ikke spise for to...)og sundt og går deg noen turer iløpet av uka så er di kiloene du legger på deg normalt for deg.

Skrevet

Jeg har hørt 10 - 15 kg jeg :) Men jeg tror at det aller meste er normalt... Vi er jo forskjellige vettu :)

En annen ting jeg har hørt også, er at man kanske likt svangerskap som din egen mor hadde..? Noen som har det slikt ?

Skrevet

Foreløbig ganske likt mamman min

Mamma hadde uproblematiske svangerskap. Ikke no kvalme, ikke no bekkenproblemer og gikk opp 6-7 kilo.

Jeg har ikke no kvalme, ikke no bekkenproblemer (bank i bordet) men har nå i 27. uke gått opp syv kilo. Har gått opp 3-4 cup størrelser så jeg regner med det er litt vekt der og... Litt rundere over baken (en bukse størrelse) bare i tillegg til magen som er nesten helt på symfysegjennomsnittet

Skrevet

for noe tull å si at det man legger på seg over 15 kg er fett!

det kommer vel alt an på hvordan man var i forhold til vekt før man ble gravid.

en overvektig trenger ikke legge like mye på seg som en som er tynn.

Skrevet

hehe....slik er d...har tre uker igjen jeg..har lakt på meg ce 14 kg..

d er helt normalt og en skal vere fornøgd me d...noen vanlie folk...legger faktisk på seg opp til 30 kg...og ser ut som modeller etterpå med litt vanlig trenig.(for di som liker d...) så jeg tror ikke du skal bekumre deg..en skal prøve å spise lite sukker..jeg har foresten hatt sukkerdilla i tilegg...men jeg er litt tung fra før..men søstera mi la på seg ca 15 hu også.ei venninne 17 kg oh hu trente mye gjennom hele svangerskapet...d jør ikke jeg desverre...:)

Skrevet

Ti kilo er slett ikke mye å legge på seg i svangerskapet, unge, morkake og fostervann veier ca seks-syv kilo alene, og så vokser gjerne puppene og man får mere vann i kroppen.

Hvis du spiser sunt og ikke for mye, er i normal aktivitet og fortsetter å trene hvis du gjorde det før graviditeten, kan det godt hende at du ikke legger på deg mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...