:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 min sønn skal snart begyne i barnehage. han er bare 9 måneder og jeg syns egentlig det er litt tidlig men så var det dette med skole da... så jeg lurte på hvordan det var for dere som har opplevd det. hvordan gikk tilvenningen? ble barnet mindre knyttet til dere etter h*n begynte i barnehage?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #2 Skrevet 4. juni 2007 Mitt råd til det først er: Vær tålmodig... For oss tok det flere uker før han var riktig innkjørt. Han var nesten 2 år da han startet. Myyye sår gråt da vi leverte og hentet, han var utslitt da vi hentet han. I begynnelsen var det mye gråt i løpet av dagen. Men så, plutelig etter flere uker, var alt bare ok. Nå elsker han barnehagen og det er veldig stas med både levering og henting. Tror vi brukte nesten 6 uker, jeg...før at var sånn det skulle være. Men, du som mor må være tålmodig...for det er hardt for oss også...kjempe sårt å levere fra seg et gråtende barn..
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #3 Skrevet 4. juni 2007 Vår gutt begynte når han var 11 mnd. Det gikk helt fint. Ikke vært mye skriking. Var med han de første dagene, var ikke behov for lenger. Og jeg tror vi har kun hatt et par ganger han har grått når jeg går. Han strekker armene til meg og vil ha meg der av og til, men stort sett er han klar for lek med det samme. Nå skal det sies at det er supre folk som jobber der, og de andre barna er veldig kosete og ønsker han velkommen. Han er ikke mindre knyttet til meg etter at han begynte. Han kommer løpende mot meg og stråler når jeg henter. Noen dager har han ikke lysst å gå, han vil ha mamma med i lekene der Ikke ta sorgene på forskudd, det trenger ikke være så ille med barnehagen. Men alle barn og foreldre er ulike, så det er vanskelig å forutse hvordan det blir
Dolla&Heidi&spire Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Jenta mi var 9 mnd når hun begynte i bhg og det gikk over all forventning!!! Vi brukte ca en uke på tilvenningen. Fredagen var hun i bhg hele dagen. Merket at hun har litt mer behov for direkte oppmerksommhet av oss etter hun begynte i bhg. Det er sikkert fordi hun ser oss mindre. Så etter jobb er det 100% Heidi til hun skal legge seg. Hun er nå 13 mnd og stortrives!!! Det jeg vil anbefale deg er å ha en god dialog med de som jobber i bhg. Slik at du alltid vet hvordan sønnen din har hatt det i bhg. Lykke til!! Barn er veldig tilpasningsyktige når de er så små, og det går ofte bedre i tilvenne så små i bhg enn større barn. Sa det går sikkert bra!
petiteM's Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Tulla vår har ikke barnehageplass, men vi har dagmamma som er ute med flere andre dagmammaer hele dagen. Mange barn og voksne som i bhg, altså. Hun har bare vært der noen uker, men vi sliter fortsatt litt. Gråter når vi leverer og henter, men roer seg med en gang vi er ute av syne. Første uken var det for lite mat, søvn og vann, og hun var overtrøtt og sulten når hun ble hentet. Dette har vi diskutert med dm, og nå ser det ut til å gå bedre. Som enebarn har vesla et stort behov for oppmerksomhet, noe hun ikke får i like stor grad hos dm. Hun er nok derfor ekstra glad i mammaen og pappaen sin nå, så du trenger ikke bekymre deg for at gutten din skal knytte seg mindre til dere. Tipper det slår ut andre veien!
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 7. juni 2007 #6 Skrevet 7. juni 2007 Lille gutt på 18 mnd.. har startet smått i park... har plass der hver dag fra 10 til 2.. Har ikke hatt han der så lenge enneå.. men 2 timer i starten synes jeg går bra. Vi får nuss og han vinker hadde da vi leverer han.. så det virker som at han har det ganske så bra og trives..
hAndy Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 I dag er 4 dagen tiil gullet mitt i barnehagen. Han er akkurat fylt 1 år. Var sammen med han de to første dagene, så i deg er den 2 dagen alene. Virker som det går suuper bra, har ikke vært noe sutring når vi har levert han og når vi henter er det jubelstemning for han er så slad for å se oss. ER virkelig et syn. Barnehagen er mye ute og ute på tur. Han stortrives til nå i hvertfall.
amles Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Vi har hatt tilvenning på veslejenta denne uka. ho er 13mnd. mandag var ho der 2 timer, vi var med ho hele tida. tirsdag var ho nesten 4 timer, vi var der med henne 1 time. onsdag leverte vi 8 og henta 15. samme torsdag og i dag. går kjempebra. ikke noe skriking. går retgt inn i leken når ho kommer i barnehagen om dagene... ser ut til å kose seg masse heldigvis.... var kjempenervøs på forhånd!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå