Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Var i konfirmasjon i helgen. og presten snakket om at man ble frelst vekk fra mørkets makt ved dåpen. Det vil jo si da at de som ikke er døpt tilhører mørkets makt, bla. meg! Er jeg da egentlig no særlig velkommen i kirken da? Visst presten hadde visst at det var personer av "mørkets makt" blandt publikum... Hva ville han da helst ha gjort/tenkt??? Hilsen ei som lurer
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 HEI! Guds rike hører barna til og et lite barn er helt uskyldig. Men på grunn av syndefallet er vi født inn i en verden full av synd. Jeg personliig er voksendøpt fordi jeg tror ikke barnedåp kan frelse meg fra noenting. Men tror heller ikke at jeg tar noen skade av det for all del og det er en fin ting Tror ikke han tenkte på at det var personer som tillhørte "mnørkets makter" blandt pubilikum, men at det var mer en ting som skal sies i en konfirmasjon kanskje...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Jeg er ikke så optatt av at kirken mener at jeg tilhører "mørkets makt" For jeg er ikke troende. men av respekt for kristendommen/kirken- burde jeg ha holdt meg unna??? Hva mener dere kirkemedlemmer om at "ikke kristene av mørkets makt" oppholder seg i kirken ved sånne anledninger? Hilsen HI
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 For det første så stemmer det ikke at barnet blir frelst vekk fra mørkets makt i babydåpen fordi Himlenes rike hører ALLE barna til(se tråden ang.det). Videre kan jeg bare fortelle deg om Jesus, det står i bibelen at Han var synderes og tolleres venn og Han kom for å frelse det som var fortapt.Dersom du leser om Jesus i det nye testamente så står det om alt det gode Han gjorde for oss mnsk., det var helbredelse og gjenopprettelse for mnsk det gikk i hele veien.Og ofte så var prestene og de skriftlærde pottesur på Jesus fordi Han var sammen med "bermen".En gang kom de til og med til Jesus med en kvinne som var grepet i hor og ville steine henne for det men Jesus svarte: " den som er uten synd kan kaste den første steinen...", gjett hvem som slukøret rusla bort uten å kaste noen stein på kvinnen...?Det Jesus gjorde var å skrive navnene deres i sanden samtidig som Han sa det Han sa, fordi i GT står det noe om at de som synder skal stå skrevet i sanden.Dette visste sef. disse skriftlærde om,he he.Jesus var smart han.Jeg er sikker på at noen av prestene selv kansje hadde hatt et forhold til den kvinnen.......... Vel det jeg vil du skal forstå er at Kirken og de kristne menighetene ellers er nettopp for deg som tviler,de som kjenner Jesus og er overbevist om at Han finnes bør gi plassene sine i kirka til mnsk som er ikke troende fordi det er dem Jesus ønsker å berøre ved sin Ånd.Vi som kjenner Jesus har fått misjonsbefalingen, det er en beskjed om å gå ut og fortelle til alle andre om alt det gode som Jesus gjorde , slik at de kan begynne å få håp i en mørk verden og begynne å tro på Jesus!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 For å ta med det- så er ikke jeg "tvilende". Jeg har min overbevisning. Og grunnen til at jeg var i kirka, var fordi jeg var bedt dit i konfirmasjon til en slektning. men ut fra svaret ditt, så er konklusjonen den, at "ikke kristene" er like velkommen som andre gjester i kirka på sånne dager. Har jeg forstått det rett da? Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå