Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos jordmor i dag, og vi snakket litt om kosthold. Lever generelt ganske sunt, og det inkluderer minst 4 frukt om dagen. Jordmor fortalte meg at det holder med 2 frukt om dagen pga sukkerinnholdet. Flere som har hørt om dette? Uansett, hvilke frukter inneholder minst sukker? Hørte forøvrig hjertet på babyen som slo som bare det, er 15+0 i dag, herlig følelse :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frukt som avovado eller banan inneholder ikke all verdens sukker. De med mest tipper jeg er druer og plommer? Det er bra med 5 om dagen, men husk at 1 kan være et glass fruktjus (inneholder naturlig mye sukker), 2-3 grønnsaksporsjoner og så 2 frukter. Hvis man har lett for å legge på seg, kan dette være lurt å tenke på.

Skrevet

http://www.nokadietten.no/matsidene/nm-tabell.html

Her finner du hvilken frukt som er "sunnest" Har og hørt det med ikke for mye frukt.

Det å høre hjerte lyden er helt utrolig herlig :) Da føles alt mye mer virkelig. Et lite menneske lever og vokser der inne,ganske spesielt!

Skrevet

Hallo?!! avokado er da ingen frukt, men en grønnsak. banan og druer er det som inneholder mest sukker. lurt å ikke spise så mye av det. hilsen ei på 3. trimester som har stor baby i magen og derfor har måttet kutte ut alt sukker og den søteste frukten.

Skrevet

hmm.. ok da lærte jeg noe nytt i dag også:-). sto at avokado vokser på trær og derfor er frukt. opprinnelig var det visst et bær. snodig - har alltid trodd det var en grønnsak jeg. den inneholder hvertfall ikke særlig sukker.

Skrevet

Tomat også er en sånn luring. Man tenker grønnsak om den, men det er altså en frukt den også:-)

Og jeg lærte noe nytt om banan:-) Tenkte ikke over at det var alt sukkeret som gjorde den så energirik:-)

Skrevet

å fanden..hva da med vannmelon og ananas?er jeg helt avhengig av i varmen...aldri fått noen begrensninger hva slikt angår jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...