♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 nå har det gått 6 dager siden snuppa mi bæsja...veit det er normalt når de kun får mm, men jeg har oxo begynt å gi henne grøt... er dette normalt da....??? hun skriker og har veldig vondt i magen.... hun får forresten malt i grøten oxo....huff synes dette er så ille altså.....( håper noen svarer meg...veit absolutt ikke hva jeg skal gjøre....(
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2007 hun ert 4 måneder...jeg har sviskesaft her som er fra 4 måneder....hvor mye skal jeg gi henne da....??? kan hun få vondt i magen av det...??
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2007 ikke noe mer svar....???? (
imsdal med julesmak Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 Gi henne ett par teskjeer hvis hun gir uttrykk for at hun sliter med å bæsje. Hvis hun for morsmelk er det helt vanlig at de har så lange mellomrom mellom bæsjebleiene.
Frøya&Odin Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 Uff, føler at jeg må svare på dette her. Gutten min har det samme "problemet" og det er i dag 20 dager siden avføring. Jeg var på HS på torsdag og de ba meg bare fortsette med malt og sviskesaft. Men nå synes jeg det har gått så mange dager at jeg tenkte å ringe fastlegen i morra for å event få klyx. Så du må bare slappe av, 6 dager er fortsatt "lite" men jeg føler med deg. Gutten min får også grøt:-)
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #7 Skrevet 4. juni 2007 Gi henne sviskesaft! Du får ikke gitt henne for mye malt kan ha motsatt virkning også, altså at barna blir enda hardere i magen enn hva de hadde blitt om man ikke ga de malt.
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. juni 2007 trenger jeg å vanne ut den sviskesaften eller....??? tenkte siden hun aldri har fått det før, at det kanskje gir magevondt....???
skimre Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 kan fint gi den som den er, bare gi litt på ts;)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 Prøv heller sviskepure, det er bedre enn saften.. Og kutt ut malten..
Pittamitta Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 Sukkervann var det eneste som hjalp her i huset ivertfall...prøvde med sviskesaft,men funka ikke.Prøv sukkervann,så skal d se det løsner.Hadde på en tåtflaske vi da...
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 4. juni 2007 da er hverfall malten kutta ut...) men hvor mye sviskepurè kan hun få og hvor ofte...?? blande det i grøten eller gi ved siden av...?? sukkervann har ikke funka noe særlig på amelia før så tror det går dårlig nå oxo...( men nå som hun har begynt med grøt er det normalt at det tar så lang tid før man bæsjer da....??? trodde de skulle det litt oftere jeg da siden det ikke er bare mm....???
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #14 Skrevet 4. juni 2007 Du kan gi så mye sviker som hun vil ha! Svisker virker regulerene på magen, både på hard og løs mage.. De SKAL ha avføring hver dag når de får fast føde, kanskje det er litt tidlig for henne med sånn mat allerede? er de noen spesiel grunn til at hun får det?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 4. juni 2007 #15 Skrevet 4. juni 2007 har et mye enklere tips til deg enn å gi i henne sviskesaft og diverse.. ta et temperaturmål og smør det inn med olje eller mild krem før målet inn i endetarmen som om du skal ta tempen, vipp det fra side til side.. da sette tarmperistaltikken i gang, og avføringa presses nedover... ikke til å ta feil av! tar ca 10 sek med "vingling" før hun begynner å presse! Får hun ikke ut nok er det bare å ta inn målet igjen og gjøre samme prosedyre! Fortell hvordan det gikk! Lykke til:o)
Gjest Skrevet 4. juni 2007 #16 Skrevet 4. juni 2007 Jamen i lengden er jo ikke det å anbefale da lykkeliten! Hvis babyen har hard avføring må man jo prøve å få denne myk, hvis ikke så må man jo frem å stimulere endetarmen hver gang babyen skal bæsje, det kan gjøre vondt og barnet kan få vegring. Er en fin metode å bruke for å få ut "proppen" da
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 4. juni 2007 hun får det for jeg har nok litt dårlig med melk på kvelden og flaske nekter hun plent å ta...hehe...en bestemt liten frøken det her c...hehe...) men da skal hun få svisker til den store gullmedaljen i morgen...) så får vi heller bare se ann å bruke tempen... men tusen takk for tipset...)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 4. juni 2007 #18 Skrevet 4. juni 2007 ja..tenkte jo på det som en "kriseløsning".. er veldig grei å ha om de får en mildere forstoppning! ) Har brukt den noen ganger selv (på poden så klart, hihi:o)) med god effekt! hvis du har problemer med å få i henne drikke så ville jeg prøvd å vanne ut grøten litt, og i tillegg blande i litt olje.. det hjelper magen litt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå