Anonym bruker Skrevet 4. juni 2007 #1 Skrevet 4. juni 2007 Gutten min har hatt en liten flekk på det ene kinnet nå i flere måneder.Har smurt Mildison på flekken(1 uke av gangen) og den går nesten bort, for så å komme tilbake noen dager etter.Blir da skikkeli rødt.Smører med A-Creme til vanlig.Flekken er på størrelse som en 1 kroning.Men den blir ikke helt borte.Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?
Paddin Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Du kan bruke Alsol oppløsning som behandling i ansiktet. Spes når det er en liten flekk kan du væte et lite kompress og teipe det på kinnet og la det virke i ca 20 min. Alsol fås kjøpt på apotektet, men det kan være nødvendig med en hensvisning fra lege ( ikke resept belagt ) men ikke noe produkts som apotekene nødvendigvis har. Letter å få tak i på apotek i Sverige har jeg hørt. http://sosken.blogdrive.com/archive/55.html Siden du har prøvt Mildison og dette kun virker kortvarig ville jeg prøvd meg på gruppe 2 / eks. Apolar. Dette bruker vi ved utbrudd på lillebror sitt ansikt . smører 1 gang til det er borte ( maks en uke ) og deretter evt trapper ned med Mildison. ( ble anbefalt dette på Voksentoppen.)
WickedBaby Skrevet 14. juli 2007 #3 Skrevet 14. juli 2007 Har gutten din noen allergier? Hvis ikke ville jeg fått han testet for i alle fall egg og melk. Guttungen hadde også en flekk med eksem som i større grad utviklet seg til åpent veskende sår/eksem. Vi prøvde alle typer kortison og kremer uten at noe hjalp. Så fikk vi han allergitestet og han reagerte på¨melk, egg, fisk, jordbær, sitrus og gresspollen. Etter en mnd. på diett uten melk, egg og fisk forsvant flekken på kinnet. Håper du finner ut av hva det er som forrårsaker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå