Gå til innhold

Trenger litt trøst og tips ang rap og gulp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammingen går sånn noenlunde greit, men jeg blir så sliten av alt styret rundt rap og gulp. Jeg ser at han presser og plages, kommer det en gulp? Noen ganger kommer det litt, andre ganger masse. Så mye at både klærne mine og hans blir vått og grisete. Da blir det diverse runder med skift og han er lys våken i to - tre timer etterpå. Både på dagtid og natttid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst, dette går over. Det er en periode det står på med mye gulping og raping og slitsomme netter. Kan ikke si deg nøyaktig tid, men tenk at det går over!

Vet ikke om du ammer eller gir flaske? Om du gir flaske må han dessverre rape etter måltid, de får mye luft i seg da. Hold han litt høyt over skulderen og stryk oppover, gå gjerne og "skump" litt, eller sitt og humpe litt på senga (høres rart ut, haha). Evt. kan du sette han i fanget ditt og lene han litt forover, styk han litt på ryggen, da kommer ofte rapen opp.

Om du ammer er det ikke sikkert han trenger å rape så mye, faktisk. Hvis du ser han plages, gjør på samme måte. Du vil sikkert forstå etterhvert om han virkelig trenger å rape hver gang. Jeg samsov mye den første tiden, han lå på siden av meg i senga og drakk og sovnet, jeg rapet han aldri da.

Ser nå at det var mye gulpingen du plagdes med...det er dessverre veldig slitsomt en periode, men ha masse kluter eller små håndklær klare i nærheten.

Du gjør en kjempejobb, husk det :-)

Skrevet

I begynnelsen gulpa lillegutt så mye og ofte at vi måtte skifte body 4-5 ganger om dagen pluss ligge på tisselaken om natta og skifte en gang da... Han var heeelt ekstrem de første 3-4 mnd, men etter fast føde stabiliserte det seg! Var veldig frustrerende, måtte jo sikre områder jeg var på i tilfelle han gulpa, kom jo MASSE!! Og ikke alltid rett etter måltid, noen ganger rett før måltid til og med...

Men han hadde en GOD vektøkning for det og er en sunn og frisk unge, men noen gulper lite og andre MYE!

Lykke til :)

Blir bedre snart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...