Gå til innhold

Dere som har fått vite kjønn TIDLIG

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså i uke 12-14, hvor pålitelig er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest i en bok av overlege Gro Nylander at man tidligst kan fastslå kjønn i uke 14.

Man kan få vite det før ved f.eks morkakeprøve.

Skrevet

Dette lurer jeg også på! Skal til UL 13+4 og hadde håpet å se noe da!?!

Mener å ha lest et sted at kjønnet blir tydelig rundt uke 12-13?

Skrevet

Jeg var på ultralyd rundt uke 14 og da sa gynekologen at hun så en liten tapp, dermed mente hun med 90 % sikkerhet at det var en lillebror. Men på ultralyd i uke 19 ombestemte hun seg, da mente hun at det var en lillesøster, denne gang med 98% sikkerhet. Da så hun en sprekk, og hvis det sku være gutt så måtte han ha meget flatt utstyr..

Jeg tenkte jeg skulle dra på ny ultralyd om noen uker, rundt uke 30. bare for å fastslå om det er en lillebror eller lillesøster, er jo greit å vite hvilke farger man skal handle inn.

Mamma har allerede gått amok i rosa kjoler og rosa sengtøy..

For meg er det akkurat det samme om det kommer en lillebror eller søster, men jeg liker å være forberedt og kunne planlegge litt :)

Skrevet

Forstaar at du er veldig ivrig, men tror ikke jeg ville ha stolt paa det saa tidlig, nei.

Skrevet

Var på ul i uke 13+5 og da jeg spurte om kjønn ba jeg han ikke si noe hvis han ikke var helt sikker. Men han kunne si med sikkerhet at dette var gutt. Betalte 900 og tok dette for god fisk.

Var på ul i uke 20 og der var det ei tulle gitt, det kunne man se veldig tydelig.

Ble kalt inn igjen i uke 32, da kunne han være helt sikker.

Så man skal ikke stole blindt..Det var liv iallefall, det holder for meg;)

Vite kjønnet er uansett spennende.

Lykke til!

Skrevet

sist fikk jeg ikke vite noe i uke 18 fordi det var så vansklig å se, så jeg tok en ekstra ul i uke 27. der så de at det var en jente, og når jeg fødte kom det ut en gutt! så de kan ta feil tom så sent. denne gangen var jeg privat i uke 12 og da sa han at det var aaaaltfor tidlig å se noe, men ul i uke 15 og 18 fikk vi beskjed om gutt. ser de jente kan det være feil, men ser de gutt er det som regel det.

Skrevet

Jeg tror også som dere over at jeg ikke ville ha stolt på denne ultralyden ennå, så HI må nok smøre seg med litt mer tålmodighet, ja..

Skrevet

Jeg var på UL i forbindelse med Duotest i uke 12, da så vi tydelig en liten tutt. Det viser godt på bilde vi fikk også. Legen sa likevel at det siden det var så tidlig kunne de ta feil, men at han var mer enn 90% sikker. På UL i uke 19 sa jordmor at det nok stemte, men da klarte ikke vi å se det selv.

Skrevet

tusen takk for svar :-) skal på ny ul. i uke 15, å håper å få fastslått/avkreftet "funnet" ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...