Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

at det skal ikke barna få for mye av i grøten og da kan det umulig være bra å trykke det i seg slik det høres ut som det skjer her ifm fødsel

har noen sjekket om det er bra eller ikke med kanel-overdose?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanel ble fra gammelt av brukt som smertestillende under fødsel. Tror det hadde vært flere advarsler om det hvis det var et stort problem at det ble inntatt.

Er verre med de som tar lakserolje synes jeg

Skrevet

leste på nettet en plass at kanel vi kjøper ikke er ekte da kanel er kjempe dyrt... Leste også at at overdreven bruk av kanel er ikke bra for nyrene..

Skrevet

Det du leste før jul var nok en av artiklene om at store mengder kanel kunne være skadelig.

Men på slutten av artikkelen sto det at med skadelige mengder måtte man opp i flere (min. 4 mener jeg å huske) teskjeer hver dag hele året igjennom. Og det er så mye at man ved normalt forbruk + litt til ikke kommer i nærheten engang.

Tror nok det går greit med noen ekstra tallerker grøt når man er passe fødeklar!

(Ellers er jeg enig med hun over her ... da er det mye verre å ta lakserolje. I verste fall setter det igang rier og tarmkramper samtidig! Som om ikke rier er nok alene...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...