Gå til innhold

Mmmmm... Tusen takk for tips om pizzahorn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og spiser et nå siden jeg glemte lunch (skal vente med resten til mann og barn er hjemme) og de ble knallgode, OG de ser faktisk ut som horn, hehe... Tenkte jo å lage med litt grovt mel for å få dem sunnere og fant en pakk med kornbrød, sånn ferdigblanding som man bare tilsetter vann og gjær, og så hadde vi en pakke kyllingskinke (alla piknikskinke) og hakkede tomater stående, og mais, så drmed ble de faktisk ikke så verst usunne til slutt og kjempdgode!!!! Anbefales virkleig! Takk til deg som satte meg på tanken og for god veiledning! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er egentlig ikke en link, jeg bare leste om en som skulle lage det og så spurte jeg hvordan i alle dager man egentlig laget horn og fikk en fin beskrivelse av å kjevle ut en runding på ca 30 cm i diameter og dele den i 8 slik som når man deler en pizza, ta på fyll nederst og rulle sammen som et horn. Har ikke laget det før skjønner du ;-) Men du kan få oppskriften ejg brukte nå vis du vil?

Skrevet

Det hørtes jo helt genialt ut!!! Tar gjerne imot din oppskrift:) Takk:)

Sunne horn er bra:-D

Skrevet

Altså jeg laget jo ikke deigen selv nå da. Brukte som nevnt en pakke med kornbrød og tilsatte bare vann og gjær. Lot den heve en times tid, delte den i to og kjevlet ut to store sirkler og delte hver i 8, altså 16 tilsammen.

Brukte en boks med skinke, de har jo ulike typer, bogskinke, picknik osv, jeg brukte den med kylling, men det er sikkert samme hva du bruker. Delte den i små biter (brukte løkkutter sidne jeg har det, den kan brukes til å dele omtrent alt mulig med, hehe) og hadde i stekepannen sammen med en boks med hakkede tomater, en ss tomatpurre, ca 1 ts salt, litt hvitløksulver (er jo bare å bruke vanlig hvitløk eller løk om man liker det), litt pepper, 2 ts oregano, 1 ts sukker (jepp sukker! runder smaken) og ca 1 ts grillkrydder. Kokte det opp og fordelte utover "pizzabitene", strødde litt revet ost over hver og rulldet alle sammen og satte dem på brett. Penslet med vann og hadde bitte litt ost på toppen og stekte dem på 225 grader i ca 20 min. Hadde faktisk ikke trodd de ville bli noe særlig gode med grov deig, men det ble de! :-)

Skrevet

Herlig!!! Tusen takk:)

Skrevet

Vi har spist og kost oss lille mann og jeg og :) Hornene er like gode om du fryser de og varmer de litt forsiktig i ovnen eller om de er kalde :)

Prøver det med grov mel neste gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...