Gå til innhold

Er 6 uker på vei, og skal i narkose til neste uke.. farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til tannlege på sykehuset, pga enorm tannlegeskrekk så får jeg narkose.

Må jeg avbestille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring sykehuset og spør der da vel! Får nok det sikreste svaret av dem vil jeg tro.....

Skrevet

Tror ikke det er så luer med narkose under graviditet. Vet om golk som har måtte utsette operasjoner som ikke hastet. Men som snonym sier; ring sykehuset, så får du vite helt sikkert.

Skrevet

ring å spør.. bedre å spørre en gang for mye enn en for lite.. jordmor eller lege kan svare deg på dette..

Skrevet

Tror ikke det går bra å få narkose når du er gravid.

Du bør ta kontakt med de så fort som mulig, å gi beskjed.

Skrevet

Hvis du skal ta rtgbilder av kjeven kan magen oftest avskjermes med blyteppe. Oftest skal ikke lett narkose være noe problem, men du må uansett si fra, og det er mulig de vil be deg utsette timen. Dog er det viktig å passe på tennne når man er gravid. Ring og forhør deg med tannklinikken der du skal. Lykke til;-)

Skrevet

Hei! Jeg jobber som anestesisykepleier (gir narkoser), tenkte bare si at det er viktig, VELDIG viktig å si i fra til tannlegen og de som skal gi deg narkose om at du er gravid. Det er fordi visse narkosemidler ikke er bra for barnet, mens andre er ok. Operasjoner som ikke haster så mye prøver man helst å utsette til barnet er født. Går det ikke an så venter man helst så lenge som mulig, (helst til 3.trimester) dersom det ikke er fare for din helse. Dette gjelder stort sett for alle operasjoner som omfatter narkose. Ved lokalbedøvelse gjelder helt andre regler. Håper det ikke skremte deg, men det var bare for å understreke hvor viktig det er at du sier i fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...